איימן עודה לא חוזר בו מסרטון ההמרדה: "אמרתי את המילה שלום ארבע פעמים תוך דקה"

אחרי הסרטון מעורר המחלוקת שפרסם, התראיין יו"ר הרשימה המשותפת חבר הכנסת איימן עודה והכחיש כי דבריו היו ניסיון המרדה של הציבור הערבי נגד כוחות הביטחון: "יש לי עמדה ערכית ואנושית, לטובת הפלסטינים ולטובת הישראלים וזה השלום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/04/22 19:38 י בניסן התשפב

איימן עודה לא חוזר בו מסרטון ההמרדה: "אמרתי את המילה שלום ארבע פעמים תוך דקה"
איימן עודה במליאת הכנסת, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אחרי סערת הסרטון שקרא לערבים המשרתים בכוחות הביטחון למרוד, יו"ר הרשימה המשותפת התארח בערוץ 12 והגיב לסערה. עודה סרב לחזור בו מההתבטאות ואמר: "אני רוצה לפנות לא רק לערבים אלא גם ליהודים - אל תשרתו בכוחות הכיבוש".

בראיון הוא הסביר: "בואו נדבר על העובדות, כל מה שנאמר עלי לא נכון. לא הזכרתי את המשטרה, אפס פעמים. אמרת שצריך לזרוק את הנשק בפנים של הישראלים? לא אמרתי כלל וכלל. אני רוצה את הישראלים יחד איתי במאבק נגד הכיבוש ולמען השלום. אני אמרתי את המילה שלום ארבע פעמים בתוך דקה בסרטון".

עוד טען יו"ר המשותפת כי הוא לא התייחס לאנשי כוחות הביטחון המשרתים בגבולות הקו הירוק. "אפילו הסברתי ואמרתי, כוחות הכיבוש בירושלים המזרחית וכל השטחים משנת 67'. יש לי עמדה ערכית ואנושית, לטובת הפלסטינים ולטובת הישראלים וזה השלום. אין דרך חוץ מסיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית לצד ישראל".

"אתה מדבר על צד אחד ושוכח לגמרי צד אחר"

בשלב הזה ניסה עודד בן עמי להגיב, אולם חבר הכנסת עודה אמר לו "אתה יודע מהי גזענות? שאתה מדבר על צד אחד ושוכח לגמרי צד אחר. אתה לא פתחת את המהדורה בלדבר על הילד שנהרג היום על ידי הצבא ונאמר שם שזה היה בטעות. הוא קטין פלסטיני שהאחים שלו עוד שעה ישברו צום ללא הצעיר מוחמד יחד איתם. אתמול נהרגה אלמנה, ראדה מבית לחם. אני אומר לך - תסתכלו על כולם, פלסטינים וישראלים יחד שהם קורבנות הכיבוש".

חבר הכנסת איימן עודה המשיך את הקו שלו וטען כי "הכיבוש הוא שורש כל הרע. הוא חייב להסתיים ואני קורא לצעירים שלנו כולם, ערבים ויהודים - אל תקחו חלק בכיבוש. זו עמדה ערכית. הדגשתי -אני מדבר על כוחות הכיבוש בירושלים המזרחית. לך לשם ותראה איך מזיקים ומתעמרים באדם שהולך למסגד או כנסיה עכשיו ברמדאן".

סערה פוליטית ובחינה משפטית

בעקבות פניית המשטרה, לשכת המשנה לפרקליט המדינה החלה היום (ב') לבחון את דבריו של יו"ר הרשימה המשותפת. עודה אמר כי "בתקופה האחרונה צעירים פלשתינים בעלי אזרחות ישראלית אמרו לי שפוגעים בהם ומשפילים אותם. חשוב לי להגיד לי מכאן, מ'באב אל-עמוד', כי זהו שפל שאחד מבנינו יצטרף לכוחות הביטחון של הכיבוש. הכוחות שנמצאים כאן, משפילים את עמנו ומשפילים את כל מי שבא להתפלל במסגד אל-אקצא".

דבריו של יו"ר הרשימה המשותפת זכו לגינויים מימין ומשמאל. מתנועת "אם תרצו" נמסר כי "איימן עודה משקר. הוא קרא במפורש לזרוק את הנשק בפניהם של כוחות הכיבוש. גם שקרן וגם פחדן. מי שצפה בראיון הבין היטב שהוא לא חוזר בו מהקריאה לשוטרים לפשוט את המדים בשעה זו אלא חוזר על קריאתו. כעת כל שנותר לפרקליטות הוא לאפשר להעמיד אותו לדין.  זהו המעשה הנכון והנדרש גם לפי החוק וגם כדי להגן על אזרחי ישראל ובכללם השוטרים היקרים שלנו".

לעומתם, יו"ר וועדת החוקה, חבר הכנסת גלעד קריב מהעבודה אמר בראיון לרדיו 90 כי "התבטאותו של עודה חמורה ומסוכנת אך היא אינה המרדה ולא צריך לפסול את חברותו בכנסת. אני יודע גם להעריך חלק מעמדותיו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן