בחירות 2022

אביר קארה: "אפשר להרכיב ממשלה בלי נתניהו"

אביר קארה מרשימת ימינה התייחס בראיון בדבר האופציה שישב תחת ממשלה בהנהגתו של נתניהו | "אני איש ימין מלא אבל אני לא רוצה שיכניסו אותי לתוך גוש נתניהו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/07/22 14:43 יג בתמוז התשפב

אביר קארה: "אפשר להרכיב ממשלה בלי נתניהו"
אביר קארה, צילום: Olivier Fitousi/Flash90

הבוקר (ג') דווח ששרת הפנים, איילת שקד, ושר התקשורת, יועז הנדל מנהלים מגעים במטרה להתאחד לרשימה אחת כדי לצלוח את אחוז החסימה. בעוד שהשניים עדיין לא הגיעו הסכמות בנוגע לאיזו ממשלה הם יהיו מוכנים להיכנס, אביר קארה כבר שולל מבחינתו את האופציה לשבת בממשלה תחת נתניהו.

בראיון לכאן רשת ב', נשאל סגן השר האם לימינה יש בעיה לשבת תחת נתניהו. "קודם כל אני הגעתי לכנסת בגלל שיותר מדי שנים מתעסקים כאן בכן ביבי או רק לא ביבי", אמר קארה, "לדעתי זה שיח שמשרת רק אדם אחד, אבל מתעסקים בזה במקום להתעסק בנושאים מהותיים כמו חברה וכלכלה".

צילום: Olivier Fitoussil/Flash90

"אין לי שום בעיה עם הליכוד"

קארה הצהיר שהוא אינו רוצה להיכלל בגוש נתניהו "אפשר להרכיב ממשלה בלי נתניהו", אמר קארה, "מתוך הליכוד יכול לקום משהו אחר ולהרכיב את הממשלה הבאה. אני חושב שהבחירות האלה יהיו בחירות מכריעות. אני איש ימין מלא אבל ואני לא רוצה שיכניסו אותי לתוך גוש נתניהו".

סגן השר הסביר מדוע מבחינה אידיאולוגית יש לו בעיה לשבת תחת נתניהו. "אין לי שום בעיה עם הליכוד", מצהיר סגן השר, "אחרי השנה האחרונה ראינו את כל ההמצאות, הגידופים, והקללות והשיסוי איש באחיו על רקע של נושאים אידיאולוגיים. מבחינה אידיאולוגית כבר יש לי בעיה, כאיש ימין, כי הם היו מוכנים להצביע כנגד תקנות יו"ש ונגד חוק האזרחות ולא היה מעניין שתישרף המדינה". 

צילום: Olivier Fitoussil/Flash90

שווה איחוד? יועז הנדל לא מציל את איילת שקד מאחוז החסימה

 בסקר המנדטים של מכון מדגם שפורסם אמש (ב') בחדשות 12, נבחנה האפשרות כי השר הנדל יצטרף למפלגת ימינה בראשות שרת הפנים איילת שקד. אולם, גם זה לא יעזור למפלגה שבבחירות האחרונות זכתה לשבעה מנדטים. לו הבחירות היו נערכות היום, ימינה מקבלת רק 1.8% מקולות המצביעים ונשארת מתחת לאחוז החסימה. לו הנדל יצטרף אליה, המפלגה תגיע ל-2.8% מסך קולות הבוחרים, מספר שעדיין לא עובר את אחוז החסימה.