ריטה בת שישים 10 דברים שלא ידעתם על ריטה: בשלנית מעולה וכשהייתה תינוקת נפלה מחמש קומות

הזמרת הלאומית חוגגת יום הולדת 60, ולכבוד שריקת המחצית אנו מביאים לכם הצצה קטנה לחיים של ריטה. מהילדות באיראן, דרך תחילת הקריירה באמצע שנות ה-80 ועד כניסתה לכל בית בישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/03/22 12:26 כא באדר ב'

10 דברים שלא ידעתם על ריטה: בשלנית מעולה וכשהייתה תינוקת נפלה מחמש קומות
גדולה מהחיים. ריטה, צילום: David Cohen/FLASH90

1. נולדה בטהרן שלפני המהפכה

זה נדמה שריטה תמיד הייתה כאן, אבל תחילת הדרך הייתה בכלל בטהרן של שנות ה-60, לפני המהפכה האיסלאמית. ריטה עלתה לישראל עם משפחה ב-1970, כשהייתה בת 8.

2. ריטה היא גם סופרת מבוגרים

אגב השורשים הפרסיים, בשנה שעברה הוסיפה ריטה תואר נוסף לרזומה המקצועי העשיר שלה - סופרת למבוגרים. ב-2021 הוציאה ריטה ממואר בשם "צ'אדור נוטף מי גשם" החוזר לימי ילדותה באיראן ומתאר את טראומת ההגירה של הילדה בת ה-8. זהו ספרה השני של ריטה, שבעבר כתבה ספר ילדים בשם "הלב של שיראז".

3. נפלה מחמש קומות בגיל שנתיים ויצאה ללא פגע

לא היינו רחוקים מלפספס את הקול העוצמתי הזה שמלווה אותנו כבר יותר מ-30 שנים. בגיל שנתיים וחצי נפלה ריטה מגובה של כמעט חמש קומות היישר אל המרתף של השכנים שלה. באורח נס, הילדה ריטה יצאה ללא פגע.

4. התחילה לשיר כבר בגיל ארבע

הפעם הראשונה שריטה הבינה שהיא רוצה להיות זמרת הייתה בגיל ארבע. בראיון ל"וואלה" סיפרה ריטה כי "הייתי בת ארבע. היינו באיזו מסיבה, אולי מסיבת אירוסין של מישהי מהמשפחה, והעמידו אותי על כיסא ונתנו לי מיקרופון. היה שם איש שניגן בכינור ונתנו לי לשיר".

5. האמנית הישראלית הראשונה שהעניקה מופע מלא בבניין האו"ם

ריטה הייתה האמנית הישראלית הראשונה שהעניקה מופע מלא בבניין האו"ם בניו יורק.

6. שרה את מילותיו של יאיר לפיד

מאחורי המילים של אחד השירים היותר מוכרים של ריטה, "שיר אהובת הספן", עומד אחד, יאיר לפיד, זה שבקיץ 23', אם לא יהיה שינוי בתכניות, יהיה ראש ממשלת ישראל.

7. מהי הסדרה שריטה הכי אוהבת?

הסדרה שריטה הכי אוהבת לצפות בה היא "חברים".

8. הייתה חברה קרובה של שמעון פרס

אחד התומכים הגדולים ביותר בקריירה של ריטה היה שמעון פרס ז"ל, ובין השניים התקיימה חברות ארוכת שנים.

צילום: Tomer Neuberg/Flash90

9. בשלנית מעולה ושומרת על אורח חיים בריא

ריטה, מסתבר, היא בשלנית מצוינת, ואם חשקה נפשכם באוכל פרסי, אתם לגמרי חייבים לעצמכם את הגונדי שלה, אולם היא משתדלת לשמור על אורח חיים בריא ומכניסה לגוף שלה בעיקר שייקים ופירות.

10. היא גם שחקנית

אתם מכירים אותה בעיקר בתור זמרת, אבל האמת שריטה היא בוגרת בית צבי ומדי פעם מתבלת את הקריירה המוסיקלית שלה עם קצת משחק בטלוויזיה ("מלכות"), בקולנוע ("אלף נשותיו של נפתלי סימן טוב", עליו זכתה בפרס שחקנית השנה בטקס פרסי הקולנוע הישראלי ב-1989) ואף על בימות התיאטרון ("שיקגו").