מדהים בזכות חברו הערבי: גופת יהודי הגיעה לקבורה ולא נשרפה

גופתו של יהודי ערירי שנפטר הייתה מיועדת לשריפה, חברו הערבי יצר קשר עם זק"א והסביר להם כי בערוב ימיו רצה היהודי להיקבר בקבורה יהודית ולא הספיק לשנות את הטפסים. אחרי בירור היהודי נקבר כהלכה

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 28/03/22 09:12 כה באדר ב'

בזכות חברו הערבי: גופת יהודי הגיעה לקבורה ולא נשרפה
צילום: דוברות זק״א

ביום שישי האחרון נפטר בשערי צדק יהודי ערירי, לאחר פטירתו סירבו בית החולים לשחרר את גופתו לקבורה, לדבריהם, עמותת עלי שלכת הציגו בקשת המנוח לשרוף את גופתו לאחר פטירתו. 

מי שהיה בבית החולים שערי צדק צמוד למיטתו של היהודי וסעד אותו עד לרגעיו האחרונים הוא חברו ערבי תושב מזרח ירושלים אשר הזדעזע מבקשת בית החולים להעביר את גופתו של היהודי לעלי שלכת לשריפה, לדבריו בתקופה האחרונה בחייו של היהודי הוא חזר בתשובה וביקש שיקבר על פי ההלכה היהודית בקבר ישראל, אך מצבו התדרדר במהירות וטרם הספיק לחתום ולבטל את השריפה ונפטר לעולמו.

מיכאל גוטווין רכז המחלקה המשפטית בזק"א סיפר, "חברו ערבי של המנוח יצר קשר עם מנהל חברה קדישא בירושלים הרב יצחק גלבשטיין והציג בפניו את הסיפור וביקש את עזרתו בהבאת היהודי לקבורה".

עו"ד דרור שוסהיים מנהל המחלקה המשפטית בזק"א ייצג את בקשתו של הערבי וגם של עוד בן משפחה שאותר, לאחר שחתמו על תצהירים והציגו את התנגדותם לשריפה הסכימו בסוף לאחר מאמצים לבטל את הגזרה ועלי שלכת ביטלו את בקשתם לשרוף את גופתו של היהודי המנוח. אמש לפני חצות במניין מצומצם של אנשי חברה קדישא וחברו ערבי של המנוח הובאה גופת המנוח לקבורה על פי ההלכה היהודית.