על רקע המתיחות בהר הבית, פיגוע בירדן: איש ביטחון ישראלי חיסל מחבל שדקר אותו

סגן קב"ט שגרירות ישראל בעמאן, הותקף על ידי פועל ירדני שהיה אמור להחליף ריהוט באחד הבתים הסמוכים לשגרירות. לאחר שנדקר באמצעות מברג ואף נפצע באורח קל, הוא שלף את נשקו וחיסל את הדוקר. באירוע נהרג אזרח ירדני נוסף

חדשות כיפה משה ויסטוך 24/07/17 07:22 א באב התשעז

על רקע המתיחות בהר הבית, פיגוע בירדן: איש ביטחון ישראלי חיסל מחבל שדקר אותו
התפרעויות בהר הבית, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

מחבל ירדני דקר אמש (ראשון) את סגן קב"ט השגרירות הישראלית בירדן ופצע אותו קל, לפני שאיש הביטוחן הישראלי הספיק לשלוף את נשקו ולירות בו למוות. באירוע נהרג גם בעל הבית הירדני, רופא במקצועו. ההערכות של גורמי ביטחון ישראלים וירדנים מצביעים על המתיחות בהר הבית כרקע למעשה.

האירוע התרחש בבית הנמצא בסמיכות לשגרירות ישראל בעמאן, בו שהו באותו הזמן בעל הבית, פועל שהיה אמור להחליף ריהוט ואיש האבטחה הישראלי. לפתע החל הפועל לדקור את הישראלי באמצעות מברג וכתוצאה מכך שלף סגן הקב"ט את אקדחו וירה בדוקר למוות וככל הנראה גם בבעל הבית, כנראה מאחר וחשב שהוג גם כן היה מעורב בניסיון לרוצחו.

המאבטח, שפעל מתוך הגנה עצמית, לא ייעצר או ייחקר מאחר ולפי אמנת וינה, הוא חסין מכל האשמה פלילית ומתביעות אזרחיות בירדן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שוחח הלילה עם השגרירה בעמאן עינת שלאין ועם איש הביטחון שנדקר. אנשי משרד החוץ וגורמי ביטחון ישראלים בקשר עם גורמי ממשל ירדנים על רקע האירוע החריג.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן