"על כל ניסיון הרס, נעמיק את אחיזתנו בארץ"

ראשי מועצת יש"ע נפגשו עם ראש הממשלה ובירכו אותו על אישור הסדרת נתיב האבות. סגנית שר החוץ נפגשה עם הרב והרבנית מלמד על רקע הכוונה להרחיב את הבניה ביישוב, "זאת חובתנו להמשיך ולבנות ולהוסיף חיים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 25/02/18 16:42 י באדר התשעח

"על כל ניסיון הרס, נעמיק את אחיזתנו בארץ"
נתניהו מארח את ראשי מועצת יש"ע, צילום: עמוס בן גרשום. לע"מ

על רקע החלטת הממשלה לקדם את הסדרת שכונת נתיב האבות ולאור הכוונה להרחיב את הבניה ביישוב הר ברכה, נפגש היום (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו עם בכירי מועצת יש"ע.

 יו"ר המועצה חננאל דורני, ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן, ראש מועצה אזורית מטה בנימין אבי רואה ומזכ"ל אמנה זאב זמביש חבר, בירכו את נתניהו על מהלכיוץ

"שמחנו לשמוע שראש הממשלה נמצא איתנו במאבק למען נתיב האבות כמו בנושאים רבים נוספים לטובת ההתיישבות", אמר דורני והוסיף כי "ההחלטה שעברה חשובה מאד, הן בהסדרת פתרון זמני הולם לתושבים שייעקרו והן תשובה הולמת לימים לאחריה, עד שיוקם אתר הקבע החדש של נתיב האבות. כל אלו הפועלים נגדנו ידעו כי על כל ניסיון הרס, אנו נבנה עוד ונעמיק את אחיזתנו בארץ". 

בהתייחס לבקשת הדחייה אמר דורני: "אנחנו מקווים שהשופטים יתחשבו במשפחות ויאשרו את בקשת המדינה לדחיית ההרס על מנת לאפשר למדינה את ההערכות למגורים הזמניים לטובת התושבים שביתם עומד להיהרס".

חוטובלי עם הרב והרבנית מלמד

חוטובלי עם הרב והרבנית מלמדצילום: דוברות סגנית שר החוץ

מוקדם יותר אישרה הממשלה את קידום הסדרת נתיב האבות בחלקה הסמוכה ליישוב אלון שבות. במסגרת המהלך ייבנו במקום 350 יחידות דיור שיהוו חלופה לתושבים שאמורים להיות מפונים בעוד כשבוע מבתיהם הנוכחיים.

בנוסף פורסם כי נתניהו הנחה לבחון את נושא הרחבת היישוב הר ברכה ב-800 יחידות דיור נוספות, זאת בין היתר בתגובה לפיגוע שבו נרצח איתמר בן ל הי"ד לפני כשלושה שבועות.

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי ביקרה היום ביישוב ושוחחה עם רב המקום, הרב אליעזר מלמד ורעייתו הרבנית ענבל. "נפעל בממשלה כדי שהרחבת היישוב תתבצע כבר בחודש אפריל בו יוגשו תכניות הבנייה הקרובות", היא אמרה והוסיפה כי "זאת חובתנו להמשיך ולבנות ולהוסיף חיים ולפעול למען צמיחת היישובים".