"עינויי השב"כ" במשפט דומא הוצגו בלב בת"א

עוברי אורח שהגיעו לכיכר הבימה התנסו על גופם ב"עינויים" שהפעילו פעילי "עצמה יהודית". לטענת המפעילים, המיצג דימה את שנשמע בעדויות חוקרי השב"כ במהלך משפטם של החשודים בהצתת בית משפחת דוואבשה

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/06/18 13:57 כד בסיון התשעח

"עינויי השב"כ" במשפט דומא הוצגו בלב בת"א
מיצג ה"עינויים" בכיכר הבימה, צילום: עצמה יהודית

פעילי "עצמה יהודית" הקימו היום (ה') בכיכר הבימה בתל אביב מיצג שמדמה עינויים שעברו לכאורה החשודים בתיק דומא במהלך חקירותיהם בשב"כ. הפעילים טענו כי ה"עינויים" שהוצגו מדמים את העינויים שנשמעו בעדויות חוקרי השב"כ שהעידו במהלך משפט הזוטא, שמתנהל בימים אלו בבית המשפט המחוזי מרכז בלוד.

"העינויים" במיצג הוצגו על עוברי אורח שונים שהוזמנו להתנסות בהם על גופם. דני מת"א, ואיתמר מאזור מודיעין ואנשים נוספים חוו את העינויים ואף "הודו" במה שביקשו מהם המציגים. המענים נשאו על גבם את השמות שבהם כינו את עצמם אנשי השב"כ שעינו לכאורה את הנערים במהלך החקירות.

מנכ"ל "עצמה יהודית", צבי סוכות, סיפר: "הגענו לכאן היום כדי להמחיש מה נעשה בחדרי החקירות של השב"כ. הזמנו אנשים מהרחוב וניסינו עליהם את מה שתיארו חוקרי השב"כ שהם עשו לנחקרים בתיק דומא. כל מי שעשינו עליו את זה מהרחוב הודה במה שביקשנו, ללא יוצא מן הכלל.

"אנחנו טוענים כי ההודאות שנגבו במשפט דומא לא ניתן  להסתמך עליהם לשום דבר. אנו דורשים להקים ועדת חקירה שתחקור מה נעשה בדומא וכן מה נעשה בחדרי החקירות של השב"כ", הוסיף.

השבוע פנו עשרות רבני ערים, רבני ישובים וראשי ישיבות לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשרת המשפטים איילת שקד בדרישה כי ההליך המשפטי בתיק דומא ייעצר וכי תוקם ועדת חקירה, וזאת בשל העינויים שעברו לכאורה הנאשמים בתיק, שבעקבותיהם הוצאו הודאות הנאשמים בתיק.