עזריה: "כשבית הדין רוצה לעשות את העבודה - הוא יכול"

חברת הכנסת מכולנו בירכה על ביטול נישואיו של סרבן הגט עודד גז, שהביאו להתרת עגינותה של אשתו, וכתבה: " מזל טוב, כל כך שמחה בשבילה". השרה גמליאל: "ברכות לבית הדין על התעוזה ההלכתית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/06/18 17:41 ה בתמוז התשעח

עזריה: "כשבית הדין רוצה לעשות את העבודה - הוא יכול"
רחל עזריה, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

"כשבית הדין רוצה לעשות את העבודה - הוא יכול", כך כתבה היום (ב') בטוויטר ח"כ רחל עזריה מכולנו, בתגובה להחלטת בית הדין הרבני בחיפה לבטל את נישואיו של סרבן הגט עודד גז ולהתיר את אשתו מעגינותה.  

"בית הדין ביטל את הנישואין של סרבן הגט עודד גז, והוציא את העגונה לחפשי. מזל טוב, כל כך שמחה בשבילה", הוסיפה עזריה.

השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, כתבה: "אחרי השימוש בשמייניג כאמצעי לחץ על סרבני גט, בבית הדין הרבני מעלים הילוך במאבק בסרבני הגט וביטלו היום את נישואיו של סרבן הגט הבזוי עודד גז.

"לכל אדם, גבר כאישה, מגיעה הזכות לחירות ועל מוסדות המדינה להבטיח זאת. ברכות לבית הדין על התעוזה ההלכתית שבהחלטה האנושית כל כך".

גם בארגוני הנשים בירכו על החלטת בית הדין. יו"ר תנועת "נאמני תורה ועבודה", תהלה פרידמן, אמרה: "משמח ומרגש שבית הדין הפעיל את הכלי ההלכתי של ביטול קידושין, וזאת אחרי שלפני שבועיים הופקעו קידושין בידי בית הדין הפרטי בראשות הרב שפרבר, כלים הלכתיים ששנים רבות נמנעו מלהפעיל. נראה שהלחץ מבחוץ וההבנה כי אם לא יתעשתו בתי הדין של המדינה, הרי שיש סכנה אמיתית להמשך קיומם בגלל אובדן אמון הציבור, אכן נותן את  אותותיו".

מעמותת "מרכז צדק לנשים" נמסר: "לאור עיתויו, אין ספק כי פסק הדין למעשה מושפע ישירות מפסק הדין שניתן על ידי בית דין פרטי ביוזמת מרכז צדק לנשים רק לפני כשבועיים – ואשר שיחרר מעגינותה את צביה גורודצקי לאחר 20 שנה שבהן הייתה כבולה לבעלה.

"יחד עם זאת, חשוב לציין כי החלטת בית הדין שלא לפרסם את פסק הדין הנה החלטה פסולה, לאור חשיבות פסק הדין והתקדים החשוב שהוא עשוי להוות למסורבות גט ועגונות אחרות. אי פרסום פסק הדין מותיר את הציבור באפילה לגבי אפשרויות לביטול נישואין וזאת כשמדובר באחד הנושאים החמורים והכואבים ביותר עמם מתמודדים בתי הדין הרבניים".

עוד נאמר כי "מוטב היה לפנות לפתרון הלכתי בשלב מוקדם אף יותר, זאת במקום הסנקציות שהוטלו על סרבן הגט גז, אשר לא הועילו ולו במעט לעגונה והיוו לא יותר מאשר עיכוב נוסף בדרך להתרת כבלי נישואיה שיכולה הייתה להתרחש כבר לפני זמן רב".