עופר וינטר יעזוב את תפקידו?

החלטתו של ראש הממשלה לקחת את תיק הביטחון יצרה מצב בו מכהנים שני מזכירים צבאיים, אחד של ראש הממשלה -אבי בלוט, ואחד של שר הביטחון - עופר וינטר - שייפגש היום עם הרמטכ"ל, כשברקע דיווחים על קרע בין השניים

חדשות כיפה יהונתן קליין 20/11/18 14:34 יב בכסלו התשעט

עופר וינטר יעזוב את תפקידו?
עופר וינטר, צילום: פלאש 90

מי יהיה המזכיר הצבאי של ראש הממשלה ושר הביטחון? בעקבות התפטרותו של אביגדור ליברמן מתפקיד שר הביטחון, והחלטתו של ראש הממשלה לשמור לעצמו את התיק, נוצר מצב שיש מזכיר צבאי 'מיותר', כשהמזכיר הצבאי של ראש הממשלה הוא אבי בלוט, ועופר וינטר, שנכנס רק לאחרונה לתפקיד המזכיר הצבאי של שר הביטחון, נשאר למעשה נטול עבודה. יש לציין כי גם וינטר וגם בלוט מגיעים משורות הציונות הדתית.

היום (ג') אחרי הצהריים יגיע עופר וינטר לפגישה עם הרמטכ"ל גדי איזנקוט, כשברקע דיווחים על קרע מתמשך בין שניהם. כך דווח ב'החדשות'. על פי הדיווח, ראש הממשלה נתניהו מעריך מאוד את עופר וינטר, והחלטה בעניינו תתקבל בימים הקרובים, אך גורמים בצה"ל טוענים כי איזנקוט פועל להביא לסיום תפקידו של וינטר או לפחות לצמצום סמכויותיו.

מדובר צה"ל נמסר: "עופר וינטר הוא קצין ולוחם עתיר זכויות שמתפקד כמזכירו הצבאי של שר הביטחון מזה חודש. לאור התפטרות שר הביטחון ומילוי התפקיד על ידי ראש הממשלה, אופן פעילות המזכירות הצבאית יסוכם בימים הקרובים לאחר עבודת מטה".

כזכור, וינטר מונה בקיץ לתפקיד המזכיר הצבאי של ראש הממשלה, לאחר שההחלטה שלא למנותו למפקד אוגדה עוררה תרעומת רבה בעיקר בשורות הימין. וינטר נחשב למקורב לשר החינוך, נפתלי בנט.