עופר וינטר ימונה למזכירו הצבאי של ליברמן

לאחר שלא מונה לתפקיד מפקד אוגדה ולא שוחרר לשמש כמזכירו הצבאי של ראש הממשלה, החליט הרמטכ"ל לאפשר לתא"ל וינטר להתמנות למזכיר הצבאי של שר הביטחון

חדשות כיפה משה ויסטוך 25/07/18 14:34 יג באב התשעח

עופר וינטר ימונה למזכירו הצבאי של ליברמן
עופר וינטר, צילום: דובר צה"ל

מספר שבועות לאחר שדבר אי מינויו של תא"ל עופר וינטר למפקד אוגדה עורר סערה, פורסם היום (רביעי) כי הוא ימונה לתפקיד מזכירו הצבאי של שר הביטחון אביגדור ליברמן.

מדובר צה"ל נמסר כי ההחלטה התקבלה על ידי "שר הביטחון, מר אביגדור ליברמן, בהתייעצות עם ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט". וינטר יחליף את המזכיר היוצא תא"ל יאיר קולס ששירת בתפקיד בשנים האחרונות.

מח"ט גבעתי לשעבר התפרסם בזמן מבצע צוק איתן, במהלכו הקריא ללוחמי החטיבה הסגולה דברים שכתב לפני הכניסה הקרקעית לרצועת עזה אשר הכילו מסרים בעלי אופי יהודי. גורמים שונים במערכת הציבורית זעמו על הדברים וטענו כי אין להם מקום בצה"ל.

מאז, לא קודם הקצין הבכיר במשך שני סבבי מינויים ובציונות הדתית היו מי שראו בכך כוונת מכוון של צמרת צה"ל. "עופר וינטר הפך ליעד אסטרטגי מצד כל אותם הגורמים הנאבקים ב'הדתה' בצה"ל והיום ניתן לראות את התוצאה", אמרה יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם רפאלי לפני מספר שבועות. דברים ברוח דומה אמר אז ח"כ בצלאל סמוטריץ', שצייץ בטוויטר כי "אם אני עופר וינטר אני פושט את המדים ויוצא לאזרחות. מערכת שלא יודעת להעריך אותו לא ראויה לו".

על רקע הביקורת, ביקש השר ליברמן להיפגש בנושא עם רא"ל איזנקוט ובסיום הפגישה הודיע כי בעתיד יימצא לקצין הבכיר תפקיד שיהלום את כישוריו. היום כאמור פורסם כי וינטר יחל בקרוב לעבוד תחת שר הביטחון.

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן