עולים לארץ: נתניהו מקדם את העלאת יהודי אתיופיה

ראש הממשלה יעלה להחלטת ממשלה את נושא העלאת שארית הפלטה של יהודי אתיופיה לישראל. מטה המאבק להעלאת יהודי אתיופיה: "הממשלה פורסת את העלייה מאתיופיה במה שמזכיר את מדיניות 'הספר הלבן' "

חדשות כיפה מירב כהן 04/10/18 14:53 כה בתשרי התשעט

עולים לארץ: נתניהו מקדם את העלאת יהודי אתיופיה
חג הסיגד, צילום: Miriam Alster/Flash90

ראש הממשלה צפוי להעלות להצבעה בישיבת הממשלה הקרובה, את נושא העלאת שבט הפלשמורה מאתיופיה לארץ. משרד האוצר מתנגד של העלויות הגבוהות. כך פורסם בוואלה! NEWS

ההחלטה לעלות את שארית הפלטה מהעדה האתיופית שנמצאת עדיין באדיס אבבה שבאתיופיה התקבלה בהחלטת ממשלה משנת 2015. הממשלה התחייבה להעלות תוך חמש שנים לישראל את 9,000 בני הפלשמורה אך עד כה העלתה בפועל רק 1,300. 

שר האוצר משה כחלון צפוי לתמוך בהחלטה אך במשרד האוצר דרשו הבוקר ממשרדי הממשלה קיצוץ של 0.3% מתקציבם לצורך מימוש ההחלטה. עדיין לא ברור כיצד תתקבל דרישה זו בקרב השרים הנדרשים לקיצוץ.

לההחלטה שהתקבלה בנובמבר 2015 לא נקבע תקציב ליישומה ולכן העלייה הוקפאה.  הקפאת התוכנית הובילה למשבר קואליציוני, שבמסגרתו חברי הכנסת אברהם נגוסה ודוד אמסלם מהליכוד הודיעו כי לא יתמכו בקואליציה בהצבעות במליאת הכנסת.

ממטה המאבק להעלאת יהודי אתיופיה לישראל ברכו אז על החלטת נתניהו "במקום לממש את החלטתה, הממשלה פורסת את העלייה מאתיופיה במה שמזכיר את מדיניות 'הספר הלבן' "