'עד כאן' לרה"מ: הדח את פרופ' גדי אלגזי ממועצת הארכיונים העליונה

ארגון 'עד כאן' קורא לראש הממשלה להדיח את פרופ' גדי אלגזי ממועצת הארכיונים העליונה של ישראל. גלעד אך מנכ"ל 'עד כאן' אומר: "לא ייתכן שאדם קיצוני כזה יהיה שותף להחלטות רגישות"

חדשות כיפה גלעד כהן 13/08/18 21:17 ב באלול התשעח

'עד כאן' לרה"מ: הדח את פרופ' גדי אלגזי ממועצת הארכיונים העליונה
ראש הממשלה בנימין נתניהו, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

תחקיר של ארגון 'עד כאן' חשף כי הארגון האנטי ציוני 'ארכיוני הכיבוש – עקבות', הפועל לחשיפת מסמכים מסווגים של ישראל בעזרת מימון ממשלות זרות, מקבל תמיכה ממועצת הארכיונים העליונה של מדינת ישראל. עקב כך, נפתחה עצומה הקוראת לראש הממשלה בנימין נתניהו להדיח את חבר מועצת הארכיונים העליונה של ישראל, פרופסור גדי אלגזי, מתפקידו. 

בעצומה מתואר כי ארגון 'ארכיוני הכיבוש – עקבות' קיבל "רוח גבית מבכירי מועצת הארכיונים העליונה של מדינת ישראל", וכי אחד מחברי מועצת הארכיונים העליונה הינו "הפעיל האנטי ציוני פרופ' גדי אלגזי". בהמשך העצומה מתוארים חלק ממעשיו "סרבן גיוס בעברו, הואשם אך לאחרונה באיומים על שוטר עקב פעילותו הביטחונית של השוטר".

כמו כן, בעצומה נכתב כי אלגזי "מאשים את הציונות בהרג חפים מפשע ובחולאי האזור", וכי "ניסה להעביר יחד עם הגנז הממשלתי יוזמה אשר הייתה מקלה באופן משמעותי על אנשי ארגון 'ארכיוני הכיבוש-עקבות' לקבל את המסמכים המסווגים של ישראל מתוך הארכיונים הממשלתיים". יוזמה אשר נבלמה ברגע האחרון על ידי היועצת המשפטית של המשרד, משום שהייתה לא חוקית.

"בלתי מתקבל על הדעת שפעיל אנטי ישראלי כזה יקבע את מדיניות החשיפה של מסמכיה המסווגים של ישראל!", נטען בעצומה, והיא מסתיימת בקריאה לראש הממשלה "לפעול בהתאם לסמכותך בחוק הארכיונים, ולהדיח את פרופ' גדי אלגזי ממועצת הארכיונים העליונה של מדינת ישראל".

גלעד אך מנכ"ל עד כאן מסר "עמותת 'ארכיוני הכיבוש – עקבות' פועלת  בשנים האחרונות לחשיפת הארכיונים הביטחוניים המסווגים של מערכת הביטחון הישראלית  בעזרת מימון  של ממשלות שוויץ ונורווגיה. לאחרונה נחשף כי גורמים בצמרת מקבלי ההחלטות משתפים פעולה עם 'עקבות' לצורך קידום מטרה זו.

אחד מהגורמים האלו  הוא פרופ' גדי אלגזי, חבר מועצת הארכיונים העליונה של מדינת ישראל, ופעיל אנרכיסטי קיצוני שאף נעצר מספר פעמים בעקבות עימותים עם כוחות הביטחון וישב בכלא בשל סרבנות. בנוסף אלגזי השתלח פעמים רבות נגד הציונות וכנגד רה"מ בביטויים שקשה לחזור עליהם, בעצרות שונות בכפרים הערביים. אנחנו קוראים לראש הממשלה בנימין נתניהו לפטר את אלגזי מיידית, לא ייתכן שאדם קיצוני  כזה, אשר פועל שנים כנגד מערכת הביטחון הישראלית, יהיה שותף להחלטות רגישות המשפיעות על ביטחונם של אזרחי ישראל" הוסיף.