עבודות הקמת היישוב 'עמיחי' יחלו באופן מיידי

בצעד תקדימי, החליטה מועצת התכנון של המנהל האזרחי לאשר את תחילת העבודות עבור אנשי עמונה, זאת למרות שההליך האישור טרם הסתיים. מטה היישוב: " מברכים על האישור. מבקשים לעבור מהאכסניה לאתר זמני"

חדשות כיפה משה ויסטוך 08/06/17 06:50 יד בסיון התשעז

עבודות הקמת היישוב 'עמיחי' יחלו באופן מיידי
אביחי בוארון עמונה, צילום: מטה המאבק עמונה

עם סיום התכנסותה של מועצת התכנון העליונה של המנהל האזרחי, אושר הערב (רביעי) באופן תקדימי כי עבודות הקמת היישוב 'עמיחי', עבור עקורי עמונה, יחלו באופן מיידי.

ועדת התכנון , שהתכנסה בימים שלישי ורביעי השבוע, דנה בשורת תכניות בתיה במספר יישובים ביהודה ושומרון. בין היתר אושרה שלשום הפקדת תכנית בניית היישוב החדש לאנשי עמונה. כמו כן, שתהליך אישור הקמת היישוב טרם הסתיים, אישרה המועצה כי עבודות העפר יחלו באופן מיידי.

במטה עמונה שמחו על אישור תחילת העבודות, אך ציינו כי הדרך עדיין ארוכה , "אנחנו מברכים על האישור שניתן לעבודות עפר באדמות הישוב. ראוי להדגיש, האישור שניתן יאפשר עבודות עפר בלבד ולא עבודות בניה שיבוצעו רק בסוף הליכי התכנון שיימשכו עוד זמן רב".

במטה המשיכו להדגיש כי מעבר לפתרון ארוך הטווח, הם זקוקים לפתרון מיידי שיוציא אותם מהאסניה בעפרה בה הם שוהים בחמשת החודשים האחרונים, "בינתיים אנחנו מבקשים אקמול. מכאן, מהאכסניה בעופרה אנו מבקשים מהיועמ"ש לממשלה ומראש הממשלה לאפשר לנו לעבור לגור בקראוונים באתר מגורים זמני עד שנוכל לעבור לבתי הקבע שבנייתם תסתיים עוד זמן רב",