סרט הילדים הראשון בשומרון: "לתעשיית הקולנוע אין אג'נדה פוליטית"

ראש מועצת שומרון בירך על הקרנת הבכורה של הסרט, בכיכובו של יובל המבולבל, שצולם באזור וטען כי "היוצרים הולכים למקום בו נמצא הכסף". נציגת יונייטד קינג: "תודה על הכנסת אורחים שאין כמוה". צפו בפרמיירה

חדשות כיפה משה ויסטוך 24/07/18 09:53 יב באב התשעח

סרט הילדים הראשון בשומרון: "לתעשיית הקולנוע אין אג'נדה פוליטית"
יובל המבולבל חונך את סרט הילדים הראשון בשומרון, צילום: נסים לב

500 ילדים והורים נרגשים הצטופפו אמש (שני) בהיכל התרבות באריאל כדי לצפות בבכורת הסרט העלילתי הראשון שהופק וצולם בנופי השומרון בכיכובו של יובל שם טוב או כפי שהוא מוכר לכולם - יובל המבולבל

הסרט "גיבור בעננים", שהכוונה להפיקו פורסמה לראשונה ב'כיפה', צולם באזור הישוב נופים בשמורת טבע הסמוכה לנחל קנה וצפיו לעלות לאקרנים ברחבי הארץ בתחילת חודש אוגוסט.

מי שדחפה לקידום היוזמה הייתה דוברת המועצה האזורית שומרון, אסתר אלוש, שהצליחה לגייס למשימה את כל עובדי המועצה בראשותו של יוסי דגן, וכן את החברה הכלכלית לפיתוח השומרון. יחד הם החלו במגעים עם חברת יונייטד קינג והסינמה סיטי, שבבעלות האחים משה וליאון אדרי, עד להשלת המיזם והצגתו אמש בהקרנת בכורה.

מי שהשתתף בפרמיירה, מלבד דגן ואנשי המועצה, היו גם מבעלי יונייטד קינג וצוות השחקנים הבימוי וההפקה, משה אדרי, לירון אדרי, רועי ארז, שי לוי, אורי עטיה, אסף דגני ואחרים. הפתעה גדולה ציפתה לילדים כשהסרט הופסק לפתע במהלך הקרנתו ומי שהפציע על הבמה היה יובל שם טוב ששר מעט והופיע לקול תרועות הילדים וההורים.

"המטרה שלנו הייתה לפתוח את השומרון לקולנוע הישראלי, ואכן בעקבות המהלך נרשמת התעניינות גוברת והולכת בתעשייה באזור הזה" אומר דגן שציין כי "במהלך הדרך הזדעזענו לגלות, שהמדינה מחלקת כל שנה 80 מיליון שקלים ל-5 אנשים פרטיים ומאפשרת להם לקבוע לכולנו מהו קולנוע טוב, ומהו קולנוע לא טוב". לדבריו, "זה מצב שצריך להשתנות, הופתענו לגלות שאין לתעשיית הקולנוע אג'נדה פוליטית. היוצרים הולכים למקום בו נמצא הכסף כי הם מעוניינים ליצור". 

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, שיגרה ברכה מצולמת בה אמרה כי "ביום הזה, שבו נפרצה הדרך לצלם בפעם הראשונה סרט ילדים בשומרון ,אני בטוחה שבעקבות הסרט יגיעו עוד הפקות רבות, מהארץ ומהעולם, לצלם את מיטב הסרטים והסדרות בשומרון אנחנו נמשיך לפעול יחד כדי להביא את הקולנוע הישראלי לכאן, לשומרון ולעודד את היצירה התרבותית בשומרון, בהתאם למתווה אותו אני מקדמת ובו אני מאמינה".

לירון אדרי, בתו של ליאון אדרי שהלך לעולמו לפני שהפקת הסרט הושלמה, הודתה למועצת שומרון ולעומד בראשה "על הנכונות והתמיכה ביצירה ישראלית! ליוויתם אותנו לאורך כל התהליך הארוך והמורכב של יצירת הסרט ועשיתם זאת ברוחב לב והכנסת אורחים שאין כמוה".

במועצה האזורית שומרון ציינו כי בעקבות הסרט שצולם בתחומה, החלה התעניינות גוברת להפקות נוספות באזור, ולאחרונה אף צולם סרט קולנוע נוסף.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן