ספר הזיכרון לתמר אריאל ז"ל מגיע לבית המשפט

הסופר רזיאל ממט דורש מ"ידיעות ספרים" שתעמוד בהתחייבותה ותוציא לאור את ספרו שאותה ביקשה המשפחה לגנוז. כעת הוא תובע פיצוי בסך 1.5 מיליון שקלים. "לא נעשה דבר בניגוד לדעת המשפחה", נמסר בתגובה

חדשות כיפה דויד ליבנה 20/06/18 19:13 ז בתמוז התשעח

ספר הזיכרון לתמר אריאל ז"ל מגיע לבית המשפט
תמר אריאל, צילום: Edi Israel/Flash90

הסופר רזיאל ממט, הגיש היום (ד') באמצעות עו"ד אילן בומבך ועו"ד יריב רונן, המרצת פתיחה נגד "ידיעות ספרים" בדרישה לשווק ולהפיץ את הספר שכתב לזכרה של הנווטת הדתייה תמר אריאל ז"ל. מעט לפני שהיה אמור לצאת לאור דרשה המשפחה לגרוס את הספר, וכעת דורש הסופר פיצוי בסך מיליון וחצי שקלים.

במשך שלוש שנים וחצי עמל הסופר רזיאל ממט על כתיבת ספר הזיכרון לאריאל, שהיה אמור לצאת לאור בחג הפסח. לטענתו ההורים, בירכו על כתיבת הספר אך כחודשיים לפני פרסומו קיבל מהם דרישה לגרוס אותו. 

ממט סיפר כי עמל רבות על הספר בשיתוף פעולה עם ההורים ותוך היצמדות לבקשותיהם, ובדרישתם לגרוס אותו לא צוינה כל סיבה. לדבריו, עד היום לא ידועה לו הסיבה להקפאת התהליך. 

"הספר על תמר קיבל את האישור וברכת הדרך של ההורים. הוא מתאר את תמר כמו שהיא בתור בחורה מאוד מאוד מיוחדת. כל מה שהמשפחה ביקשה לשנות שונה. הכל עבד לפי מה שהמשפחה רצתה. כל ההערות שהם העירו תוקנו", סיפר ממט לגל"צ לפני כחודש. עורך דינו, אילן בומבך, הוסיף כי "אין שום סיבה הגיונית לא הוציא את הספר. אין שום זכות לאף אדם להטיל וטו על ההוצאה לאור".

לטענתו של ממט, אי הפצת הספר גרמה לו לנזקים של כמיליון וחצי שקלים, בין היתר בגין העדר תמלוגים צפויים, הוצאות לצורך כתיבת הספר ואיסוף החומר, פגיעה בשמו הטוב והוצאות משפט, וכעת הוא מבקש לקבל פיצוי.

מ"ידיעות ספרים נמסר בתגובה: "לא נעשה דבר בניגוד לדעת המשפחה". משפחתה של תמר אריאל מסרה: "אין תגובה".