ענפי הספורט היחידניים ישובו לפעילות מיד לאחר יום העצמאות

בהחלטה משותפת של משרד הבריאות ומשרד התרבות והספורט החולט כי ישבו תחרויות הספורט כמו טניס ורכיבת אופניים, יוצא מן הכלל הוא הג'ודו הכולל מגע. חבר הכנסת עופר שלח ברך את ההחלטה

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/04/20 15:30 כו בניסן התשפ

ענפי הספורט היחידניים ישובו לפעילות מיד לאחר יום העצמאות
צילום: Uri Lenz/ FLASH90

הסתיימה השיחה בין שרת התרבות והספורט מירי רגב לבין מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, ויתר המומחים, בסופה הוחלט להשיב את ספורט היחידניים לפעילות. ענפי ספורט כמו טניס ורכיבה על אופניים יוכלו לשוב ולהתאמן לקראת התחרויות לאחר יום העצמאות. ההחלטה אמנם אינה כוללת תחרויות ספורט יחידניים כמו ג'ודו הכולל מגע, כמו כן ספורט הנער בקבוצות כמו כדורגל וכדורסל טרם הותר חזרתם.

אמש (א') המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו הסביר כי הספורט התחרותי יחזור לתפקד רק בעוד חצי שנה לפחות. אלא שהוסיף ואמר "הנושא הבעייתי הוא עניין המסכות ושמירת המרחק של 2 מטר. עם יתר הדברים אפשר יהיה להתקדם. מאמין שעוד כשבועיים נוכל להתקדם בהיבטים של הספורט היחידני". נראה כי הוחלט להקדים את הדיון, וכבר משבוע הבא יוכלו הטניסאים ורוכבי האופניים לשוב לפעילות.

ח״כ עפר שלח, מי שהיה במש שנים פרשן ספורט בכיר, ברך על ההחלטה להשיב את ענפי הספורט היחידניים: "אני מברך על ההחלטה להחזיר בשבוע הבא את ענפי הספורט היחידניים לפעילות דבר שיציל את השנה של ספורטאים אולימפיים רבים. במקביל, צריך לשחרר במגבלות הגיוניות גם את מאות אלפי הרצים, רוכבי האופניים, החותרים והגולשים החובבים. זה חשוב ומציל חיים".