דייויד בלאט מונה ליועצה המקצועי של הניו -יורק ניקס

מינוי יוקרתי למאמן הישראלי. קבוצת ה -NBA הודיעה על החתמתו של בלאט כיועץ מקצועי של המועדון. בלאט התרגש ואמר: מודה על ההזדמנות

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 18/12/19 20:37 כ בכסלו התשפ

דייויד בלאט מונה ליועצה המקצועי של הניו -יורק ניקס
דייויד בלאט, צילום: פלאש 90. משה שי

מינוי יוקרתי לדיוויד לבאט: מאמנה לשעבר של מכבי תל אביב ומי שזכה איתה ביורוליג מונה ליועץ המקצועי של הניו-יורק ניקס. בלאט בן ה - 60 החל את העונה בקבוצת אולימיאקוס היוונית אך עזב אותה בשל טרשת נפוצה שהקשתה עליו להמשיך לאמן. במינוי זה בלאט חוזר למעשה לליגת הכדורסל הטובה בעולם, אז פוטר מקליבלנד.

בהודעה שפרסמו הניקס צוטט בלאט: "אני מצפה לצעד הבא בקריירה שלי, ואני מודיע רשמית על פרישתי מאימון, תוך חיפוש הזדמנויות אחרות בכדורסל. חיפשתי במשך זמן רב הזדמנות לעבוד בצוות מקצועי, ואני מודה לסטיב (מילס, הנשיא) וסקוט (פרי, ה-GM) על ההזדמנות". בשמם של הנשיא מילס והג'נרל מנג'ר פרי, נמסר: "דייויד בלאט הוא מוח כדורסל נהדר, ואנחנו מצפים לצרף אותו לארגון. הוא יהיה נכס אדיר עבור ההנהלה, קבוצת הג'י ליג כמו גם הסקאוטינג ברחבי העולם".

מינויו של בלאט סותם את הגולל על קריירת האימון של אחד המאמנים הישראלים המצליחים ביותר. בלאט גרף במהלך הקריירה שלו תארים רבים: חמש אליפויות ושישה גביעים בישראל, אליפות אחת באיטליה,  זכייה אחת ביורוליג (עם מכבי ת"א), אחת ביורוקאפ, זכייה באליפות אירופה בכדורסל, מדליית ארד אולימפית וגם זכייה באליפות המזרח והגעה לגמר ה-NBA עם קליבלנד קבאלירס, ממנה פוטר בסיומה של העונה.