מירי רגב עקצה את מכבי תל אביב - ומיהרה להתנצל באריכות

שרת התרבות והספורט השתתפה בביקור הנבחרת עד גיל 20 בכדורסל, שזכתה באליפות אירופה, אצל ראש הממשלה, ושלחה עקיצה לאלופת המדינה. לאחר מכן מיהרה להתנצל בפירוט ובאריכות כלפי המועדון וראשיו

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 24/07/19 15:37 כא בתמוז התשעט

מירי רגב עקצה את מכבי תל אביב - ומיהרה להתנצל באריכות
מירי רגב, צילום: יונתן סינדל/פלאש 90

העקיצה וההתנצלות. שרת התרבות והספורט, מירי רגב, פרסמה היום הודעת התנצלות ארוכה וחריגה כלפי מועדון הכדורסל מכבי תל אביב, בה פירטה את הישגי המועדון והביעה את הערכתה לעומדים בראשו. זאת לאחר ששלחה עקיצה כלפי המועדון, במהלך ביקור נבחרת העתודה של ישראל אצל ראש הממשלה, לרגל זכייתה באליפות אירופה לנבחרות צעירות שהתקיימה בישראל, בתחילת השבוע.

"הנבחרת שלנו עשתה הישג מדהים" אמרה רגב באירוע. "צריך להודות לבית הלחמי (מאמן הנבחרת, י.ק.) וכמובן גם לפיני גרשון (המנהל המקצועי של איגוד הכדורסל, י.ק.). אנחנו נמצאים כרגע במהלך כדי לתרום לכך שישחקו כמה שיותר שחקנים תוצרת כחול לבן. קבוצות שישלבו יותר ישראלים יקבלו תמריץ כספי. הכי חשוב לנצח במשימה שלנו מול המנהלת ומול מכבי תל אביב, להביא כמה שיותר ישראלים למגרש".

העקיצה ששלחה רגב לאלופת המדינה, מגיעה על רקע דיונים פנימיים במנהלת הליגה הישראלית ובענף הכדורסל, בשאלה האם יש לחייב את הקבוצות, או לפחות לתמרץ אותן, לשתף שחקנים ישראליים, כשמכבי תל אביב נמצאת בצד המבקש להטיל כמה שפחות הגבלות, וארגון השחקנים מבקש להטיל כמה שיותר.

רגב עם נתניהו ושחקני הנבחרת

רגב עם נתניהו ושחקני הנבחרתצילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90

לאחר הדברים הוציאה מירי רגב הודעת התנצלות ארוכה, המבהירה כי הם נאמרו בהומור בלבד, ומפרטת את הערכתה של רגב למכבי תל אביב ולראשיה ומפרטת את הישגיה לאורך השנים.

בהודעה נאמר כי "שרת התרבות מבקשת להבהיר כי דבריה נאמרו בהומור והשרה מבקשת להביע הערכה לפועלם של אנשי הנהלת מכבי ת"א, לשחקניה ולהישגיה של הקבוצה שהעמידה את הכדורסל הישראלי על המפה.
כמו כן מבקשת השרה להביע הערכה עצומה שאין חולק עליה על  תרומתו של יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי לענף הכדורסל ולמעמד הענף באירופה ובעולם.

"השרה מבהירה כי המשרד, יחד עם המנהלת ואיגוד הכדורסל מקדמים את סוגיית חיזוק השחקן הישראלי ופועלים על מנת שהשחקנים, בוגרי מחלקות הנוער יזכו ליותר דקות משחק. מכבי ת"א שותפים מלאים למהפכה הזו ומשלבים זרוע עם כל השותפים למהלך ותרמו תרומה גדולה להסכם ולמבחן שמוציא המשרד לקידום השחקן הישראלי .

"יודגש שרבים משחקני נבחרת העתודה הינם בוגרי ושחקני מכבי תל אביב ואין חולק על תרומת מכבי תל אביב לצמיחתו של דור העתיד הישראלי".