נבחרת ישראל אלופת אירופה

נבחרת הכדורסל עד גיל 20 רשמה הישג ענק, כשגברה על נבחרת ספרד בתל אביב בתוצאה 84:92, וזכתה באליפות אירופה לנבחרות עתודה - בפעם השניה ברציפות

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 21/07/19 22:25 יח בתמוז התשעט

נבחרת ישראל אלופת אירופה
שחקני הנבחרת חוגגים, הערב בתל אביב, צילום: FIBA basketball

הישג ענק לספורט הישראלי. נבחרת העתודה של ישראל (עד גיל 20) בכדורסל, זכתה הערב (א') באליפות אירופה, במסגרת הטורניר שנערך בתל אביב, לאחר שגברה על נבחרת ספרד בתוצאה 84:92. את הנבחרת הוביל הערב כוכבה הגדול דני אבדיה, כשקלע 23 נקודות, והוסיף 7 אסיסטים ו-5 כדורים חוזרים.

זוהי הזכייה השנייה ברציפות של הנבחרת בתואר, לאחר שבשנה שעברה גברה בגמר על קרואטיה. גם לפני שנתיים העפילה הנבחרת לגמר, אז הפסידה לנבחרת המארחת יוון.

הקהל של הנבחרת. הערב בהיכל הדרייב אין

הקהל של הנבחרת. הערב בהיכל הדרייב איןצילום: FIBA basketball

הטורניר התקיים השנה לראשונה בישראל, כשמשחקי הנבחרת נערכו בהיכל קבוצת שלמה (הדרייב אין) בתל אביב. כל משחקיה של הנבחרת היו מלאים עד אפס מקום, כשאמש, לאחר ההעפלה לגמר, נוצר תור של כ-15 אלף איש למכירת הכרטיסים באינטרנט, כאשר האולם מכיל כ-3400 מקומות בלבד.

את נבחרת ישראל מאמן זו השנה השנייה ברצף אריאל בית הלחמי, מאמנה של הפועל תל אביב, שגם זכה עמה במדליית הזהב ההיסטורית בשנה שעברה. השחקן המוביל בנבחרת הוא דני אבדיה, שחקנה של מכבי תל אביב, שנחשב לאחד מגדולי הכשרונות שגדלו בארץ, ומועמד להיבחר במקום גבוה בדראפט של ליגת ה-NBA בקיץ הבא.

בנוסף, כיכב במדי הנבחרת ים מדר, שחקנה של הפועל ת"א, הנחשב להפתעת הטורניר ומשך עניין רב בקרב אנשי כדורסל מכל העולם שהגיעו לצפות במשחקים. כמו כן כיכבו בנבחרת השחקנים רז אדם, יותם חנוכי, יאיר קרביץ ועידן אלבר.

ים מדר, אחד מכוכבי הנבחרת

ים מדר, אחד מכוכבי הנבחרתצילום: FIBA basketball

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, בירכה את כוכבי הנבחרת: "אין על שחקני נבחרת העתודה שהפגינו נחישות ורוח לחימה לכל אורך המשחק הצמוד והמותח ודאגו בסוף שהגביע יישאר בבית ונוכתר פעם שנייה ברציפות לאלופי אירופה.
ברכות לאריאל בית הלחמי ולצוות המקצועי על ניהול המשחק בחוכמה והחדרת רוח הלחימה בנערים. ברכות ליו"ר האיגוד, עמירם הלוי, מנכ"ל האיגוד, יענקל'ה בן שושן, למנהל המקצועי של הנבחרת, פיני גרשון וכל הצוות על ההישג המרשים והזכייה בתואר אלופי אירופה פעם שנייה ברציפות.

"ואחרונים חביבים - תודה לכם נערים מופלאים על שריגשתם וסחפתם מדינה שלמה במשך שבוע שלם!"