נשיא המדינה בטקס הענקת הגביע לבית"ר ירושלים: "מדובר במצב חירום"

באירוע הנפת גביע המדינה בבית הנשיא שהתקיים לאחר פיצוצו של הטקס אתמול, דיבר נשיא המדינה על חשיבות המלחמה באלימות במגרשים "העובדה שעוד לא שילמנו בחיי אדם, על האלימות הזאת, היא נס"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/05/23 20:16 ד בסיון התשפג

נשיא המדינה בטקס הענקת הגביע לבית"ר ירושלים: "מדובר במצב חירום"
קפטן בית"ר ירושלים עם אישי ציבור מניף את הגביע, צילום: Yonatan SIndel/Flash90

אחרי שטקס הנפת גביע המדינה פוצץ בידי אוהדי בית"ר ירושלים שפרצו לכר הדשא, היום (ד') התקיים בבית הנשיא טקס ההנפה תחת הכותרת "נלחמים ומגנים את האלימות בספורט". במסגרת הטקס דיבר נשיא המדינה על החשיבות הגדולה של המאבק באלימות, וכן על שהאחריות לאירועים מוטלת על כולם.


 

העובדה שעוד לא שילמנו בחיי אדם, על האלימות הזאת – היא נס

"המעמד הזה היה צריך להיות הרבה יותר משמח", פתח הנשיא ושיבח את שחקני בית"ר ירושלים על המשחק ואת אוהדיה על העידוד המרשים לאורכו. "אבל", המשיך הנשיא, "המחזות האלימים שראינו וחווינו כולנו אמש במשחק גמר הגביע, גרמו לכך שבאופן חמור וחסר תקדים לא יכולנו להעניק את גביע המדינה, לקבוצה שניצחה על כר הדשא.

הנפת הגביע:

הנשיא המשיך ותיאר את ההתנצלות של ראשי בית"ר בפניו, אך הדגיש שהפגיעה איננה בו אלא בתרבות הספורט בישראל ובכבוד המדינה והחברה הישראלית. הרצוג הודה  שזו אינו אירוע האלימות הראשון בכדורגל השנה והוסיף, "היום כבר קשה לחלוק על כך שמדובר במצב חירום. אי אפשר לעבור על זה לסדר היום. העובדה שעוד לא שילמנו בחיי אדם, על האלימות הזאת – היא נס שאסור לסמוך עליו". 

שחקני בית"ר עם הגביע בבית הנשיא

שחקני בית"ר עם הגביע בבית הנשיא צילום: Yonatan Sindel/Flash90     

אנחנו נלחמים בתקיפות חסרת פשרות נגד האלימות בספורט

לאחר מכן הסביר הנשיא, שהאירועים שהזכיר הם הסיבה שהתעקש שהאירוע יתקיים בבית הנשיא, בתור אירוע חינוכי ותחת הכותרת של המלחמה החשובה שנצרכת באלימות במגרשים. "האחריות כאן עצומה" הוסיף ואמר כי מוטלת קודם כל האוהדים שנהגו באלימות אך שב והדגיש,  "האחריות מטבעה לא נעצרת שם, אלא מוטלת גם על ההנהגה, על מי שבכוחם לחולל שינוי – על משרד התרבות והספורט, על ההתאחדות לכדורגל, על המינהלת והקבוצות, על הצוותים המקצועיים. על כולם".
לסיום ביקש הנשיא את מעורבותם של אוהדי הכדורגל עצמם, בביעור נגע האלימות בספורט.