אלוף ללא מדליה: למה שגיא מוקי החזיר את המדליה שלו?

הג'ודוקא שגיא מוקי נאלץ להחזיר את מדליית הארד האולימפית שלו מטוקיו. הסיבה: כל הצבע שעליה התקלף. כך מתפרסם הבוקר בישראל היום | מוקי: "לא עשיתי בה שום דבר שלא צריך לעשות, פשוט הצבע ירד עם הזמן. כמעט לא הוצאתי אותה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/01/22 08:00 כח בשבט התשפב

אלוף ללא מדליה: למה שגיא מוקי החזיר את המדליה שלו?
שגיא מוקי, ארכיון, צילום: Roy Alima/Flash90

שגיא מוקי נאלץ להחזיר את המדליה האולימפית מטוקיו לאחר שלא פחות ולא יותר, היא התקלפה. המשחקים האולימפיים בטוקיו היו המוצלחים ביותר בתולדות ישראל, ואחת המדליות הגיעו מנבחרת הג'ודו, כשבתום יום קרבות ארוך עלו 11 ספורטאי הנבחרת לקבל את מדליית הארד. כזכור, לפניי כשבועיים פורסם כי שרשרת עם סמל האולימפיאדה נגנבה מלינוי אשרם.

ואולם, חצי שנה בלבד לאחר ההישג הגדול, אלוף העולם לשעבר שגיא מוקי, המתחרה בקטגוריית משקל עד 81 ק"ג, נאלץ להחזיר למארגנים את המדליה, לאחר שגילה לאחרונה כי הצבע שלה מתחיל להתקלף, כל זה בלי שנגע בה כמעט בכלל.

מוקי סיפר ל"ישראל היום": "כנראה קיבלתי מדליה מקולקלת, כל הצבע שעל המדליה ירד. לא שפכתי עליה מים ולא עשיתי בה שום דבר שלא צריך לעשות, פשוט הצבע ירד עם הזמן. היא גם שכבה בתוך הקופסה, שמורה כמו שצריך, וכמעט לא הוצאתי אותה. ראיתי פרסומים שאני לא הראשון שזה קורה לו והחלטתי לבדוק את העניין. פניתי לוועד האולימפי הישראלי, והם דיברו עם היפנים, שביקשו להחזיר את המדליה. הם אמרו שיתקנו אותה ויצבעו אותה כנראה מחדש".

לשאלה האם יש חשש שהמדליה לא תחזור ענה מוקי כי "הפקדתי בידיהם את אחד האוצרות הכי חשובים שלי. אני מקווה מאוד שהם לא יאכזבו אותי וידאגו לשמור על המדליה, למרות שהם רשמו באי־מייל שאין להם שום אחריות על מה שיקרה, אולי כדי להסיר מעצמם את האחריות, כך שאני נתון בידיהם".