הטניסאי הלא מחוסן יוכל להשתתף באליפות אוסטרליה

לאחר שנעצר והושם במלונית קורונה, בית המשפט האוסטרלי אישר לטניסאי הסרבי הלא מחוסן נובאק ג'וקוביץ' להשתתף בתחרות אוסטרליה הפתוחה. בימים האחרונים ניהלו עורכי דינו ערעור מתוקשר מול הרשויות, והיום אושר לטניסאי להיכנס למדינה

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 10/01/22 08:59 ח בשבט התשפב

הטניסאי הלא מחוסן יוכל להשתתף באליפות אוסטרליה
נובאק ג'וקוביץ', צילום: shutterstock

בשבוע שעבר הגיע הטניסאי הסרבי נובאק ג'וקוביץ' למלבורן שבאוסטרליה, לקראת אליפות אוסטרליה הפתוחה שתיערך בהמשך החודש. אלא שג'וקוביץ' הוא לא מחוסן נגד קורונה, מה שגרם לכאב ראש גדול לו ולרשויות. היום נפתרה הסאגה והוא שוחרר ואושר להשתתף ברשויות.

משטרת הגבולות של אוסטרליה העבירה את ג'וקוביץ' לבידוד במלונית קורונה המיועדת ללא מחוסנים, והוא שהה שם כמה ימים. במקביל, הטינסטי המדורג במקום הראשון בעולם עירער על ההחלטה של הרשויות.

עורכי הדין של ג'וקוביץ' טענו בעירעור שהטניסאי פטור מהדרישה להתחסן נגד קורונה כדי להיכנס לאוסטרליה, וזאת מכיוון שנדבק בנגיף. תאריך בדיקת ה-PCR החיובית הראשונה, כך על פי עורכי הדין, תועד ב-16 בדצמבר 2021. הם טענו כי בתום 14 ימים מאז הבדיקה החיובית לקורונה הוא לא דיווח על חום או קשיי נשימה ב-72 השעות האחרונות.

עורכי הדין טענו כי מכיוון שהוא מחלים, קיבל הסרבי אישור ממארגני הטורניר להשתתף בו. ב-1 בינואר קיבל השחקן "מסמך ממשרד הפנים, לפיו הוא עומד בדרישות הפטור מבידוד עם הגעתו לאוסטרליה". היום קבע בית המשפט כי ביטול הוויזה של ג'וקוביץ' היה לא חוקי ולא הוגן, והורה לשחררו.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן