מכבי תל אביב זכתה באליפות ה-55 בתולדותיה | צפו

סדרת הגמר המרתקת הסתיימה אמש עם ניצחון צמוד. לאחר ההפסד במשחק השני מול גלבוע/גליל מכבי ניצחה 67:73, האדומים חזרו מפיגור 22, אבל לא הצליחו לסגור את הפער. הקבוצה של ספרופולוס השיגה אליפות רביעית ברצף והשלימה טרבל מקומי | ווילבקין סיים עם 19

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/06/21 08:07 ח בתמוז התשפא

מכבי תל אביב זכתה באליפות ה-55 בתולדותיה | צפו
האליפות ה-55 במספר, צילום: פלאש 90

העונה האירופאית של מכבי תל אביב נגמרה מוקדם מהצפוי, כשגם בליגה הישראלית היתה לה עונה לא פשוטה. אמש (ה'), למרות הקשיים, סיימה מכבי את העונה עם חיוכים רבים ושמחה גדולה, לאחר ניצחון צמוד במשחק השלישי והאחרון של סדרת הגמר. מדובר באליפות המדינה ה-55 בתולדותיה ורביעית ברצף. בסך הכל השנה ספרה מכבי שלושה תארים מקומיים.

הצהובים השלימו 1:2 בסדרת הגמר מול הפועל גלבוע/גליל עם ניצחון של 67:73. שחקניו של מאמנה היווני של מכבי, יאניס ספרופולוס, פתחו את המשחק עם הגנה קשוחה ועם יכולת משובחת של סקוטי ווילבקין בדרך ליתרון דו ספרתי עוד ברבע הראשון. האורחת נראתה חסרת אונים ופשוט לא הצליחה לעשות דבר מול המאחרים, שכבר הוליכו ב-22 נקודות יתרון במהלך הרבע השלישי.

הכוכב הצהוב. ווילבקין

הכוכב הצהוב. ווילבקיןצילום: פלאש 90

כמו שקורה לה לא מעט, מכבי התחילה לאבד מהפער בעקבות ירידה ביכולת ומלחמה מצד הפועל, שהצליחה לקזז אט-אט את ההפרש עד לכדי 3 נקודות הפרש בדקות ההכרעה, וגרמה ללחץ בקרב הספסל הצהוב. בסופו של דבר, החזרה הגדולה של האדומים הסתיימה בהפסד לא קל עבורם.

הכוכב אמריקאי של האלופה, ווילבקין הצטיין בסדרה וזכה בתואר ה-MVP בסדרת הגמר. לצדו של הגארד, מי שהיה שם עבור הצהובים, אולי במשחקו האחרון בקבוצה, הוא הסנטר הוותיק אות'לו האנטר. שסיים עם 6 נקודות ו-5 ריבאונדים בלבד, אך תרם משמעותית לניצחון הגדול וסיים עם מדד הפלוס מינוס הגבוה ביותר במשחק - פלוס 19. בנוסף אליהם, גם כריס ג'ונס הצליח לספק מהלכים גדולים ברגעי ההכרעה, ועם 10 נקודות, 4 אסיסטים ו-3 חטיפות הצליח להציל את קבוצתו ברגעים הקשים במשחק.

זוסמן מפיל את גלבוע\גליל

זוסמן מפיל את גלבוע\גלילצילום: פלאש 90

בצד השני, מדובר בסופה של עונה מצוינת עבור הפועל גלבוע/גליל. הנהלת הקבוצה מהצפון הרכיבה סגל צעיר ורעב, שהפך במהלך העונה לקבוצה המלהיבה ביותר בליגת העל. אמש ראו את האליפות השלישית בתולדותיהם ממש מעבר לפינה, אך יאלצו להסתפק במחמאות.

המאמן היווני של מכבי, יאניס ספרופולוס

המאמן היווני של מכבי, יאניס ספרופולוסצילום: פלאש 90

גם כספי היה שם

גם כספי היה שםצילום: פלאש 90

צילום: פלאש 90