גואטמלה: קבוצת כדורגל תמכה בישראל וצפויה להיענש

שחקני מועדון הכדורגל גואסטאטויה הביעו תמיכה בישראל לפני פתיחת המשחק מול סנטה לוסיה. על פי תקנון פיפ"א לקבוצות ספורט אסור להביע תמיכה פוליטית, ומי שתפעל בניגוד להנחיות צפויה להיענש בקנס כספי

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/05/21 10:38 ז בסיון התשפא

גואטמלה: קבוצת כדורגל תמכה בישראל וצפויה להיענש
צילום: צילום מסך

היום ה-9 למבצע "שומר החומות", כשהבוקר (ג') צה"ל מדווח כי חוסלו עד כה כ-150 מחבלים ופעילי טרור, וכי במהלך הלילה הושמדו כ-15 ק"מ בשלב ד' של ה'מטרו' ברצועה, לאחר ש-100 ק"מ של מנהרות כבר הושמדו מתחילת המבצע. המתיחות בישראל מסוקרת ברחבי העולם, כשרבים מבטאים את דעותיהם בנושא, כאשר מרבית הידוענים בחו"ל מצודדים בצד הפלשתיני. אמש (ב') הייתה זו דווקא ישראל שזכתה לתמיכה מפתיעה מעבר לים.

קבוצת הכדורגל הגואטמלית גואסטאטויה החליטה לתמוך בישראל בדקות הראשונות לפני משחק ראשון בליגה מול  הקבוצה סנטה לוסיה. שחקני גואסטאטויה עמודו לתמונה משותפת ופרסו בפני הקהל את דגל ישראל כאות הזדהות למאבקה במצע שומר החומות. ההחלטה לתמוך בישראל זכתה לתשואות מצד תושבי המדינה התומכים גם הם בישראל, והתמונה עם הדגל אף שותפה בחשבון הטוויטר של שגריר ישראל בגואטמלה. אך ישנם כאלו גם המביעים מורת רוח מהמחווה.

במדינה טענו כי הקבוצה צפויה להיענש על מחווה וזאת כי הפרה את התקנון של פיפ"א, הקובע כי על קבוצות אסור לקדם אג'נדות פוליטיות. עברה על חוקי התקנון פירושה עונש שיכול להיות קנס כספי או פגיעה במעמדם בליגה המקומית. אם העונש אכן יבוצע, אין זאת ודאית היות והחוק ניתן לפרשנות, והיו כבר בעבר מקרים בהם שחקני כדורגל הביעו תמיכה פוליטית. בעבר הוחלט שלא להעניש שחקנים שהניפו דגל פלשתין, האם אותו הדין יהיה על אלו התומכים בישראל?

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן