סערת הפארקים בגבעת שמואל: הגינות הציבוריות ייפתחו לכולם

בשיחה בין שר הפנים דרעי לראש העיר ברודני עלתה סוגיית המורכבות של ההתמודדות עם עומס המבקרים הרב בעיר. סוכם כי כל הגינות הציבוריות ייפתחו לקהל ללא הגבלה, אך חלק מהמתקנים יוקצו לבעלי כרטיס תושב

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/07/18 14:16 כח בתמוז התשעח

סערת הפארקים בגבעת שמואל: הגינות הציבוריות ייפתחו לכולם
גן שעשועים, צילום: shutterstock

שר הפנים אריה דרעי שוחח היום (ד') עם ראש עירית גבעת שמואל, יוסי ברודני, בנושא סערת הגינות הציבוריות בעיר

ראש העיר הציג בפניו את המורכבות עם ההתמודדות בסוגיה בשל עומס המבקרים הרב, ובתום השיחה סוכם כי כל הגינות הציבוריות בעיר תהיינה פתוחות לקהל הרחב ללא שום הגבלה. יחד עם זאת ובשל הצורך לאפשר לתושבי גבעת שמואל קבלת שירותים נאותים על ידי העירייה סוכם כי חלק ממתקני הגן יוקצו לטובת המחזיקים בכרטיס תושב.

במקביל מקדם השר דרעי מהלך לטובת תושבי בני ברק, ובימים האחרונים אישר את הקמתן של תשע גינות חדשות בעיר מתקציב משרד הנגב והגליל. מדובר בגינות חדשות עם מתקנים מתקדמים לרווחת תושבי העיר.

בסוף השבוע שעבר התחוללה סערה ברשת בעקבות פוסט מעורר מחלוקת של עיריית גבעת שמואל. בהודעה בדף הרשמי של העירייה נכתב כי הכניסה לפארקים ציבוריים תותר רק לתושבי העיר, וגולשים טענו כי מדובר במהלך שנועד להרחיק תושבים מבני ברק הסמוכה שמגיעים לגבעת שמואל כדי לבלות עם ילדיהם.

בעקבות הסערה הבהירו בעירייה שהפארקים יהיה סגורים במועדים ובשעות מסוימים לכל מי שאינו תושב העיר, מבלי להבדיל בין מגזר כזה או אחר, לצורך פעילויות שמיועדות במיוחד לתושבי גבעת שמואל. לפיכך, הטענה כי המהלך מכוון דווקא נגד המגזר החרדי איננה נכונה. 

עוד הוסבר כי השטחים הציבוריים בעיר קטנים מלהכיל כמויות גדולות של אנשים, ולכן בשעות הפעילות שמיועדות לתושבי גבעת שמואל תותר הכניסה להם בלבד, אך בשאר שעות היממה הפארקים יהיו פתוחים לכל.