גבעת שמואל מציגה: הכניסה לפארקים - לתושבי העיר בלבד

הודעה מטעם העירייה, לפיה הכניסה לפארקים בעיר תותר רק בהצגת כרטיס תושב, עוררה סערה. בין היתר עלו טענות כי המהלך נועד להרחיק תושבים מבני ברק. העירייה בתגובה: "כל טענה לגזענות היא משוללת יסוד ומיותרת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/07/18 11:30 כה בתמוז התשעח

גבעת שמואל מציגה: הכניסה לפארקים - לתושבי העיר בלבד
גן שעשועים, צילום: shutterstock

הרשת סוערת בעקבות פוסט מעורר מחלוקת של עיריית גבעת שמואל, שפורסם ביום חמישי האחרון. בהודעה בדף הרשמי של העירייה נכתב כי הכניסה לפארקים ציבוריים תותר רק לתושבי העיר, וגולשים טענו כי מדובר במהלך שנועד להרחיק תושבים מבני ברק הסמוכה שמגיעים לגבעת שמואל כדי לבלות עם ילדיהם.

"משפחות יקרות, בימים הקרובים יקבלו משפחות עם ילדים, לתיבות הדואר מעטפה ובה כרטיסי תושב רב-פעמיים. הכרטיסים ישמשו אתכם לצורך כניסה בשעות אחה"צ לגינות רמון ואלקנה (פארק החבלים) במהלך חופשת הקיץ ובמועדים שונים. בתוך המעטפה יש מכתב נלווה – אנא קראו אותו ושמרו את הכרטיסים", נכתב בהודעה של עיריית גבעת שמואל שהוגדרה כ"הודעה חשובה".

גולשים שנחשפו לפוסט התקוממו על ההודעה וטענו כי מדובר בניסיון להרחיק את תושבי בני ברק מבילוי בפארקים של גבעת שמואל, לקראת תקופת בין הזמנים, אז נוהגים רבים מהם לבלות בעיר השכנה. חלק מהגולשים אף טענו כי מדובר ב"גזענות" וכי המהלך "מזכיר ימים חשוכים". מנגד, גולשים אחרים הביעו תמיכה במהלך ויצאו נגד ה"השתלטות" על המרחבים הציבוריים בגבעת שמואל במהלך החופשות מצד אנשים שאינם תושבי העיר. 

בעירייה הבהירו שהפארקים יהיה סגורים במועדים ושעות מסוימים לכל מי שאינו תושב העיר, מבלי להבדיל בין מגזר כזה או אחר, לצורך פעילויות שמיועדות במיוחד לתושבי גבעת שמואל. לפיכך, הטענה כי המהלך מכוון דווקא נגד המגזר החרדי איננה נכונה. 

עוד הוסבר כי השטחים הציבוריים בעיר קטנים מלהכיל כמויות גדולות של אנשים, ולכן בשעות הפעילות שמיועדות לתושבי גבעת שמואל תותר הכניסה להם בלבד, אך בשאר שעות היממה הפארקים יהיו פתוחים לכל. 

"מדובר במועדים ושעות מסוימות - שלושה שבועות מהשעות 16:00-22:00 שבהן יתקיימו פעילויות בחינם לטובת תושבי העיר. כל טענה לגזענות היא משוללת יסוד ומיותרת", נמסר בתגובה מעיריית גבעת שמואל.

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן