סמוטריץ' תוקף: "אנשי הרב רפי מסרבים לאפשר לו לשבת איתי"

יו"ר האיחוד הלאומי התייחס בטוויטר להודעת הבית היהודי, לפיה ההסכם רק צריך את אישורו: "האם הבית היהודי מוכן לחתום על אותה הצעה?" שאל סמוטריץ'. על פי הטיוטה שמבקשים בבית היהודי לאשר, הרב רפי פרץ יהיה במקום הראשון ברשימה, ויקבל את התפקיד הבכיר שתקבל המפלגה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 14/02/19 11:51 ט באדר א'

סמוטריץ' תוקף: "אנשי הרב רפי מסרבים לאפשר לו לשבת איתי"
מי יהיה בראש? סמוטריץ', צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

לאחר הודעת הבית היהודי כי הרב רפי פרץ אישר את טיוטת ההצעה לאיחוד, והקריאה ליו"ר האיחוד הלאומי לחתום עליה, באיחוד הלאומי משיבים אש. בציוץ בחשבון הטוויטר שלו, טוען סמוטריץ' כי ההצעה אינה הוגנת, וכי בבית היהודי עושים ספינים. לדבריו, אנשי הבית היהודי מסרבים לאפשר לו להיפגש עם הרב רפי פרץ.

"‏להגינותה של הצעה במסגרת משא ומתן יש מבחן אחד בלבד: האם הצד השני מוכן לחתום על אותה הצעה בדיוק, רק הפוך", כתב סמוטריץ'. "מציע לכל העיתונאים כאן בפיד להפנות את השאלה הזו לאנשי הבית היהודי".

סמוטריץ' הוסיף: "אני כבר שבוע עושה הכל כדי להגיע להסכמה כזו. לצערי לא מול הרב רפי ישירות, פשוט כי מאז יום חמישי שעבר אנשיו מסרבים לאפשר לו לשבת איתי ישירות. אמשיך בכך למרות זאת, פשוט כי יש לי אחריות גדולה לאחדות המחנה, בלי לקחת ללב ספינים לא הגונים שעושים לי על הראש".

ההצעה שהגישו בבית היהודי, ופורסמה בחדשות כיפה, היא רשימה שוויונית בשיטת הריצ'רץ', כלומר הרב פרץ במקום הראשון, סמוטריץ' בשני, בשלישי יוצב איש הבית היהודי, אחריו נציג האיחוד הלאומי וכך הלאה. נציג האיחוד הלאומי במשא ומתן, אביחי בוארון, כבר הודיע לנציגי הבית היהודי כי הצעה מעין זו לא תאושר במפלגתו.

מוקדם יותר אמרו בבית היהודי כי חלה פריצת דרך במגעים וכי יש כבר טיוטת הסכם. עוד נאמר כי "הרב רפי, למרות הקושי ומתוך תחושת אחריות גדולה, אישר את הטיוטא. אנו מצפים כעת לגילוי אחריות מצד האיחוד הלאומי ולאישור הטיוטא בכדי שנוכל להתקדם לחתימה עוד היום".

גורמים בבית היהודי מסרו לחדשות כיפה כי ההצעה כוללת שותפות מלאה, אך אין בה הנהגה משותפת, וכל צד מוותר על משהו ומקבל משהו. עוד מסרו הגורמים כי באיחוד הלאומי סירבו לאשר את הטיוטה, וביקשו לחזור להצעת טיוטה מלפני יומיים.