"הגיע זמן ריבונות"

חברי הכנסת של שדולת ארץ ישראל והשרה לשיוויון חברתי גילה גמליאל קיימו סיור בגוש עציון והודיעו כי יקדמו חוק למען החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון. השרה גמליאל: "הריבונות היא דרכו של הליכוד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/09/18 17:32 כג באלול התשעח

"הגיע זמן ריבונות"
חברי השדולה ב'עוז ובגאון', צילום: שדולת ארץ ישראל

כשבועיים לאחר הסרת היישובים הצעירים (המאחזים) מדיוני מת״ע, ושבוע לאחר פסק הדין במצפה כרמים, קיימו היום חברי הכנסת מטעם שדולת א״י סיור מיוחד בגוש עציון וביישובים הצעירים המצפים להסדרה. 

את הסיור ערכה מועצת גוש עציון והעומד בראשה, שלמה נאמן, לחברי השדולה באתרים שונים ברחבי גוש עציון. באירוע השתתפו חברי הכנסת של שדולת ארץ ישראל, בצלאל סמוטריץ', שולי מועלם (הבית היהודי) יואב קיש, אמיר אוחנה, שרן השכל ונורית קורן (הליכוד). מנהלת השדולה, חברת הכנסת לשעבר אורית סטרוק, וכן אישים בולטים בנופה של ההתיישבות והעשייה הפוליטית לקידום ההיאחזות בארץ וההתיישבות בה.

במהלך הסיור נחשפו הנוכחים לקשיים של התושבים, אי יכולת קבלת שירותי תשתית בסיסים והכל בשל העיכובים בהסדרה התכנונית והעיכובים בהקמת ועדת ההסדרה אשר הוחלט על הקמתה בקבינט. ראש השדולה וחברי הכנסת הודיעו במהלך הסיור כי בשל העיכוב יגישו עם פתיחת מושב החוקף הקרוב  לאישור ועדת השרים חוק להסדרת היישובים הצעירים. 

הסיור נפתח ביישוב הצעיר איבי הנחל אשר ממתין להסדרה תכנונית והוצא באופן פתאומי יחד עם היישוב הרועה העברי מדיוני מת״ע בעקבות הנחיה מדינית. חברי השדולה ציינו כי קיימים לפחות 30 מאחזים בסטטוס דומה לאיבי הנחל: מקומות שאין שום בעיה משפטית בהסדרתם, ומדובר בעבודת תכנון מקצועית בלבד, ובהחלטה מדינית של הממשלה.

חברי השדולה ב

חברי השדולה ב'עוז ובגאון'צילום: שדולת ארץ ישראל

משם המשיכו ליישוב שדה בועז הצמוד לנווה דניאל וביקרו בהריסות נתיב האבות. הסיור הסתיים ביישוב עוז וגאון בהרמת כוסית לכבוד השנה החדשה, במהלכה העניק אבי רואה ליו"רי השדולה את אות יקיר ההתיישבות הצעירה

בדברי הברכה שנשאה בירכה השרה גמליאל את פעילותו של חבר הכנסת יואב קיש בכהונתו כיו"ר משותף של שדולת ארץ ישראל. כאמור, בדבריה הדגישה את חזון הריבונות כדרכה המדינית של תנועת הליכוד וציינה כי הסימוכין לכך נמצאים הן בחוקת הליכוד והן בהחלטת מרכז הליכוד שהתקבלה פה אחד.

דברי השרה גמליאל:

"לחגיגות החמישים להתיישבות אנחנו צריכים להתקדם בצעדים אופרטיביים, לא רק בהחלטות של מוסדות התנועה אלא גם במימוש החלטת מרכז הליכוד לגבי החלת הריבונות ביהודה ושומרון על כל מרחבי ההתיישבות, מכיוון שזהו אינטרס לאומי ומדיני של מדינת ישראל", אמרה השרה.

בדבריה ציינה גמליאל גם את ההכרה הבינלאומית המתקבעת בזכותה של ישראל לראות את ירושלים כבירתה הנצחית, "אלה דברים שאנו חייבים להגן עליהם באמירה חד משמעית וגם בגיבוי בינלאומי. יש לנו ידידים גדולים בארה"ב, יש לנו את הנשיא טראמפ ואת כל סביבתו התומכת. אנחנו חייבים לנצל את תקופת כהונת טראמפ על מנת לעגן דברים חשובים כמו ביטול אונר"א, ביטול זכות האשליה לשיבת הפלשתינאים וביטול הגדרת הפליטים שאינם פליטים באמת, ולהתמקד בעובדות".

חברי השדולה ב

חברי השדולה ב'עוז ובגאון'צילום: שדולת ארץ ישראל

יו״ר השדולה ח״כ בצלאל סמוטריץ: ״הגענו לכאן לראות בעיניים את המציאות הבלתי אפשרית של ההתיישבות הצעירה בגוש עציון. בצד פריחת ההתיישבות המפוארת שאנחנו רואים כאן הודות למסירות הנפש של המתיישבים, יש כאן מאות ואף אלפי תושבים שמשלמים מיסים, משרתים במילואים אך נמנעות מהם זכויות בסיסיות של אזרח להן הם לא זוכים. שדולת ארץ ישראל שמה לה למטרה לקדם את הסוגייה ונמשיך ללחוץ על ראש הממשלה ושר הביטחון עד שנצליח.״

ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן: ״שמחנו להתגייסות המרשימה של שדולת ארץ ישראל בכנסת לטובת השכונות הצעירות ביהודה ושומרון שזה שם קוד לישובים שהוקמו על ידי המדינה ועל חשבונה בכדי להרחיב את ההתיישבות. וכיום המדינה מתנכרת להם ובפועל הופכת את התושבים ואת המועצות לעבריינים שלא מרצונם. אנחנו שמחים שהשדולה בחרה בגוש עציון, כדי להעלות את הסוגיה על סדר היום הציבורי. רק לאחרונה חווינו איך שכונת איבי הנחל יורדת מסדר יומה של ההסדרה בגלל גחמה כזאת או אחרת מעבר לים. גוש עציון נמצא בצד הנכון של הים ובצד הנכון של הארץ ואנחנו תובעים מהממשלה שלנו לעמוד על מילתה ולהסדיר סופית את ההתיישבות.

בתנועת הריבונות שאירחה את ביקור השדולה ב'עוז וגאו"ן' מציינים בסיפוק את דבריה של השרה כעדות נוספת להטמעתו של חזון הריבונות בחברה הישראלית ובקרב קובעי המדיניות. ראשי התנועה, יהודית קצובר ונדיה מטר, מדגישות את חשיבות המעבר מהצהרות וכותרות למעשים. "כפי שציינה השרה גמליאל, בפנינו חלון הזדמנויות היסטורי ועלינו לדעת לפעול בו בשום שכל ותבונה מדינית על מנת להביא ליישום חזון הריבונות כבר במהלך השנה הקרובה הנפתחת בימים אלה".

ח״כ שולי מועלם: ״הסדרת ההתיישבות ביהודה ושומרון ובתוכה ההתיישבות הצעירה היא צו השעה ליצירת חיים של חובות וזכויות לתושביהם ושכונות לצעירים ביישובים הקיימים .
השאיפה היא החלת רבונות ישראלית ביהודה ושומרון ויצירת נורמליזציה בחיי האזרחים שם.״

ח״כ אמיר אוחנה: "המאבק על יהודה ושומרון, הוא מאבק גדול יותר, שעונה על השאלה – האם אחרי 2,000 שנה, מגיע לעם היהודי שתהיה לו מדינה בגבולותיה הנוכחיים עם יהודה ושומרון, שהם ערש תרבותנו, בהם נוצרנו כעם והשפה העברית נשמעה לראשונה? התשובה שלנו – כן. המאבק על מדינת ישראל, על ארץ ישראל, לא רק השטח הגיאוגרפי, אלא גם על האופי שלה לא הסתיים. כח העמידה שלנו ביהודה ושומרון יהיה ככח העמידה שלנו במדינת ישראל"

ח״כ נורית קורן: הגעתי היום לסיור בישובי גוש עציון כדי לחזק את ההתישבות הצעירה.
כחברה בשדולת ארץ ישראל אפעל ואעשה כל שביכולתי למען הסדרה והחלת הריבונות ביהודה ושמורון.
ח״כ שרן השכל: ״הגענו לכאן היום כדי לתמוך ולהזדהות עם ההתיישבות בכלל וגוש עציון בפרט ולומר בקול ברור- הגוש הוא חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל, חלק מההסטוריה והתרבות היהודית ואנו נפעל בתוך הקואליציה כאיש אחד כדי לפתחו.״

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן