סופית: גנץ ויעלון בהסכם לריצה משותפת

שר הביטחון לשעבר וראש מפלגת תל"ם יחבור למפלגתו של הרמטכ"ל בדימוס. חוסן לישראל: "מאשרים שהושגה התקדמות במגעים". הימין החדש: "בפעם הקודמת שהם היו יחד זה נגמר ב-30 מנהרות טרור בדרום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/01/19 17:49 כג בשבט התשעט

סופית: גנץ ויעלון בהסכם לריצה משותפת
מתאחדים סופית נגד נתניהו? יעלון וגנץ מאחורי ראש הממשלה, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

מספר שעות לפני שבני גנץ ומפלגתו, חוסן לישראל, ישיקו הערב (שלישי) את קמפיין הבחירות שלהם, נחתם הסכם ריצה משותפת עם שר הביטחון לשעבר וראש תל"ם משה (בוגי יעלון), כך פורסם ב'כאן'.

לפי הדיווח, השניים החליטו באופן סופי לחבור זה לזה לקראת הבחירות הקרובות, לאחר שמוקדם יותר דווח על קשיים במגעים בין שתי המפלגות. עיקר המחלוקת הייתה סביב מספר השריונים שדרשו אנשי תל"ם בעשירייה הראשונה, ארבעה במספר.

בהסכם המתגבש, צפוי יעלון לקבל שלושה מקומות בעשירייה הראשונה של הרשימה המאוחדת, אך לא ידוע אם גנץ ייעתר לדרישתו שלא להצטרף לממשלה בראשותו של בנימין נתניהו. בימים האחרונים דווח כי למפלגת תל"ם יצרפו העיתונאי יועזז הנדל ומזכיר ממשלת נתניהו בעבר צביקה האוזר.

בנט ושקד

בנט ושקדצילום: Yonatan Sindel/Flash90

ממפלגת חוסן לישראל נמסר כי "מאשרים שהושגה התקדמות במגעים עם מפלגת תלם בראשות בוגי יעלון. עוד סוכם כי המגעים ימשכו. עדכון נוסף בהמשך". במפלגת תל"ם סירבו להתייחס לידיעה.

בימין החדש הגיבו לאיחוד ואמרו כי "אדריכלי התיקו, גנץ ויעלון, התאחדו. בפעם הקודמת שבוגי וגנץ היו יחד זה נגמר ב-30 מנהרות טרור לדרום. שניהם אנשים טובים, אשר הובילו את תפיסת התיקו החלשה.  זוהי תפיסה של עצימת עיניים לנוכח איומים, במקום טיפול נחוש בבעיה.  השאלה בבחירות הקרובות היא אחת: מה עדיף - תפיסת התיקו של גנץ ויעלון או תפיסת ההכרעה של בנט?".