סופית: אושרה הקמת הפקולטה הרפואית באוניברסיטת אריאל

מליאת המועצה להשכלה גבוהה ביהודה ושומרון אישרה את המהלך, לאחר שניתן אור ירוק מצד היועמ"ש. בנט: "ניצחון ענק לרפואה בישראל! טובת ישראל גברה על הפוליטיקה הקטנה של קרטל האוניברסיטאות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/02/19 18:36 ח באדר א'

סופית: אושרה הקמת הפקולטה הרפואית באוניברסיטת אריאל
נפתלי בנט, צילום: יוסי זליגר, פלאש90

מליאת המועצה להשכלה גבוהה ביהודה ושומרון אישרה הערב (ד') באופן סופי את הקמת הפקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל, לאחר לא מעט קשיים שהתעוררו בדרך.

הקמת הפקולטה קודמה על ידי שר החינוך ויו"ר המל״ג, נפתלי בנט, אך לפני מספר שבועות הקמתה עמדה בסימן שאלה מאחר ונטען כי אחת החברות בוועדה מצויה בניגוד עניינים לאור הצעת עבודה שקיבלה מהאוניברסיטה.

בכינוס החוזר, שנערך בהוראת היועץ המשפטי לממשלה, בוטלה ההחלטה, אך מנדלבליט הודיע היום כי להחלטה זו אין תורף מעשי והיא רק בגדר ייעוץ. בעקבות ההתפתחות, נערך כינוס נוסף, שבו התקבלה ההחלטה פה אחד לאשר את הקמת הפקולטה לרפואה הראשונה ביהודה ושומרון.

הנחת אבן הפינה לפקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל

הנחת אבן הפינה לפקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאלצילום: גדעון מרקוביץ/פלאש 90

"אני שמח שמל"ג יו"ש קיבלה את ההחלטה הנכונה לטובת מדינת ישראל", אמר השר בנט שהוסיף כי "ישנו מחסור חמור ברופאים וישראל, ישנו צורך בהקמת הפקולטה וישנה אוניברסיטה שמתאימה לכך. זה הדבר הנכון לאקדמיה, לעולם הרפואה ולציבור בישראל. לאורך כל הדרך, הקרטל האוניברסיטאי ניסה לעשות הכל כדי לתקוע מקלות בגלגלים ולסכל את הקמת הפקולטה כדי להימנע מדבר אחד: תחרות. טובת ישראל גברה על הפוליטיקה הקטנה של קרטל האוניברסיטאות. ניצחנו".

בעקבות ההחלטה, בירך ראש העיר אריאל, אלי שבירו ואמר כי "זוהי בשורה ברמה הלאומית. אין לערב פוליטיקה עם אקדמיה. ההחלטה הנכונה מאפשרת, במצוקה של מערך הרפואה בארץ, לעוד אלפי סטודנטים ללמוד כיצד להציל חיי אדם.

"אני מברך את מל"ג יו"ש שהתעלה מעל שיקולים פוליטיים זרים, אותם שיקולים לא עניינים, שניסו לחבל במהלך ולמנוע את הקמת הפקולטה לרפואה באריאל. אני מזמין את הצעירים המעוניינים ללמוד רפואה להגיע לאוניברסיטה הטובה בארץ באריאל בירת השומרון".

שרת המשפטים איילת שקד: "אישור הקמת הפקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל היא הישג גדול וחשוב למדינת ישראל שצמאה לרופאים. שר החינוך בנט בנחישות ועקביות נלחם בבירוקרטיה והמשפטיזציה ופתח את הפקולטה לרפואה למען כלל אזרחי ישראל".

יו״ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין: "מברך על אישור הקמת הפקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל! 
צעד ציוני, חשוב ונכון - תוספת מבורכת לרפואה ולאקדמיה הישראלית. בהצלחה ולבריאות!"