הוועדה לתכנון ביטלה את הקמת הפקולטה לרפואה באריאל

לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה הורה לקיים דיון חוזר בועדת התכנון של המל"ג, על הקמת הפקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל, החליטה הוועדה שלא לאשר את הקמת הפקולטה. בנט: "אלחם בקרטל האוניברסיטאות"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 07/02/19 14:24 ב באדר א'

הוועדה לתכנון ביטלה את הקמת הפקולטה לרפואה באריאל
הנחת אבן הפינה לפקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל, צילום: גדעון מרקוביץ/פלאש 90

החלטה פוליטית? הוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת) של המל"ג (המועצה להשכלה גבוהה) החליטה בישיבה החוזרת שקיימה היום (ה') שלא לאשר את הקמת הפקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל. זאת לאחר שבישיבה המקורית בנושא אושרה הקמת הפקולטה.

הסיבה לכינוס החוזר היא הוראת היועץ המשפטי לממשלה, שטען, בעקבות עתירה שהגישו במל"ג, כי התקיים ניגוד עניינים של חברת הות"ת, ד"ר רבקה ודמני, שהצביעה בדיון המקורי בעד הקמת הפקולטה, בזמן שהחזיקה בהצעת עבודה מאוניברסיטת אריאל. בישיבה היום הצביעו יו"ר הות"ת פרופ' יפה זילברשץ ונציג הציבור שמעון יצחקי בעד הקמת הפקולטה. פרופ' מונא מארון, פרופ' יוסי שיין ופרופ' ישעיהו טלמון הצביעו נגד.
כעת חוזרת ההחלטה בעניין הקמת הפקולטה ליועץ המשפטי לממשלה, שיחליט אם הצבעת הות"ת היא סופית או בגדר המלצה.

שר החינוך נפתלי בנט, שיזם את הקמת הפקולטה, הגיב בחריפות ואמר: ״אינני מתכוון לוותר, אילחם בקרטל האוניבסיטאות עד שנקים את הפקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל״. 

ראש מועצה מקומית אפרת, ומחזיק תיק יחסי החוץ במועצת יש"ע, עודד רביבי, הגיב בחריפות להחלטה: אנחנו מכבדים את החלטת היועמ"ש, אולם לצערי, במקום שחברי המל"ג יפעלו להנגיש את ההשכלה הגבוהה הם בעטו בה. במקום לאפשר לעוד ועוד צעירים ללמוד רפואה ולהתמודד עם המצוקה בחרו אנשי המל"ג לדאוג רק למי שקרוב לליבם ולא למה שצריכה המדינה.
למול חברי המל"ג שביקשו לתקוע מקלות בגלגלים אני תקווה שהממשלה החדשה שתקום תדע למצוא את הדרך למען כולנו שפקלוטה לרפואה תפתח באונ' אריאל".

ממועצת יש''ע נמסר בתגובה כי "ביטול ההחלטה להקים בית ספר לרפואה באוניברסיטת אריאל הוא פגיעה בעתיד הרפואה של ישראל. האקדמיה הישראלית מונעת משיקולים זרים ועוצרת במו ידיה את הפיתוח המדעי של מדינת ישראל.

אוניברסיטת אריאל לימדה וקידמה בשנים האחרונות עשרות אלפי בוגרי תארים, אשר מועסקים בתפקידי מפתח בישראל. מאוניברסיטת אריאל יצאו מהנדסים והנדסאים, אנשי תקשורת ומחקר, אדריכלים, מעצבים וחשבונאים מהטובים בישראל - הגיע הזמן שגם הרופאים הבאים בישראל יצאו מהפקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל, ויתרמו לבריאותם של אזרחי ישראל. אנו מצפים שממשלת ישראל תטפל בעניין ותחדש את האישור כבר בשנה הקרובה.