נתניהו: "קורא לבית היהודי להתאחד עם האיחוד הלאומי"

לאחר בחירתו של הרב רפי פרץ לראשות הבית היהודי, קורא ראש הממשלה למפלגה להתאחד עם האיחוד הלאומי ועם עצמה לישראל, כדי שקולות הימין לא יתבזבזו. סמוטריץ': "קורא לרב פרץ לשבת איתי כבר מחר ולסכם על עקרונות הריצה המשותפת שלנו"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 03/02/19 19:40 כח בשבט התשעט

נתניהו: "קורא לבית היהודי להתאחד עם האיחוד הלאומי"
מי יהיה בראש? סמוטריץ', צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

ברכות במערכת הפוליטית ליו"ר הבית היהודי החדש, הרב רפי פרץ. בהודעת הליכוד נאמר: "נתניהו מברך את הרב רפי פרץ על בחירתו ליו״ר הבית היהודי. ראש הממשלה נתניהו קורא לבית היהודי לפעול על מנת להתאחד עם ״האיחוד הלאומי״ ו״עוצמה לישראל״ כדי למנוע אובדן מנדטים לגוש הימין, מה שעלול להביא להקמת ממשלת שמאל".

יו"ר הימין החדש, השר נפתלי בנט, כתב: "אנחנו מברכים על בחירתו של הרב רפי פרץ, הרבצ״ר לשעבר, לתפקיד יו״ר הבית היהודי ומאחלים לבית היהודי ולאיחוד הלאומי הצלחה בבחירות".

יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ', אשר על פי גורמים בבית היהודי היה מהדוחפים למינויו של הרב רפי פרץ, בירך על הבחירה ואמר: "ברכות לידידי ורעי הרב רפי פרץ על היבחרו לתפקיד יו"ר הבית היהודי. אתגרים גדולים ניצבים בפנינו ואני סמוך ובטוח שבעבודה משותפת ומתוך הערכה הדדית נפעל לבנייה מחדש של הציונות הדתית וביתר שאת. עוד נכונו אתגרים רבים לציבור הגדול הזה והבע"ה בימים הקרובים נצא לדרך משותפת של כתיבת הפרק הבא בעשייה ובהשפעה הרחבה של הציונות הדתית על עם ישראל.
הרב רפי, אני שמח על הצטרפותך ומצפה לעבודה המשותפת. אני קורא לך לשבת איתי כבר מחר ולסכם על עקרונות הריצה המשותפת שלנו ושל יתר הכוחות בימין. היום יותר מתמיד - יש על מי לסמוך."

ראשי

ראשי 'עצמה יהודית' ד"ר מיכאל בן ארי ואיתמר בן גביר. בלוק טכניצילום: Hadas Parush/Flash90

במפלגת עוצמה יהודית קראו לרב רפי פרץ להצטרף ל'בלוק טכני', בבחירות לכנסת: "הנהלת עוצמה יהודית מברכת את הרב רפי פרץ, שנבחר לעמוד בראש מפלגת הבית היהודי. וקוראת לו להבין את גודל השעה ולהיכנס באופן מיידי למו"מ כבר מחר בבוקר, להקמת בלוק טכני, שיאסוף אליו את הקולות הנאמנים לעם ישראל ארץ ישראל ותורת ישראל וזאת מתוך אחריות כבדה שבכנסת הקרובה תהיה מפלגה ציונית דתית בכנסת".

ח"כ מוטי יוגב, המתמודד לרשימת הבית היהודי, מברך את המועצה הציבורית על בחירתה ואת הרב רפי על היבחרו: "הרב רפי פרץ אישיות ראויה מאד,  להוביל בעת הזו את הבית היהודי.  שמח בבחירתו ואומר לו: רק חזק ואמץ. כשם שהובלת מסוקים בטיסות קרביות חשוכות והבאת לוחמים אל המטרה, כשם שחינכת אלפי תלמידי מכינה להיותם חיילים חדורי אמונה ואומץ בצה"ל, כך אין לי ספק שתוביל את הבית היהודי גבוה. מכוחה של תורה ואמונה נשפיע טוב על כל האומה והמדינה. תודה למועצה הציבורית שעשתה עבודה במסירות ובנאמנות. אור חדש יאיר על הבית היהודי".

סגן ראש מוא"ז שומרון, דוידי בן ציון, המתמודד לרשימת הבית היהודי לכנסת: "אני מברך את יו"ר הבית היהודי הנבחר הרב תא"ל (במיל') רפי פרץ לרגל הבחרו להנהגת הציונות הדתית. הציבור הדתי לאומי הוא סיירת שמשרתת את עם ישראל כולו וזוהי זכות גדולה להוביל אותה לטובת הכלל. כולנו נעמוד כאיש אחד על מנת לסייע לרב רפי במשימה הלאומית שלקח על עצמו. בהצלחה רבה!"

המועמד לרשימת הבית היהודי הכלכלן ארז צדוק בתגובה לבחירת הרב רפי פרץ ע״י הועדה הציבורית: ״אני מברך את הרב רפי פרץ על הצטרפותו לבית היהודי ואת הוועדה שבחרה בו ליו"ר התנועה. מחר בע"ה נעמיד נבחרת ראויה ומנצחת. ביחד עם הרב רפי פרץ הבית היהודי ישוב למקומו הטבעי כמפלגה המובילה של הציונות הדתית, שנמצאת מימין לליכוד ושומרת על האידיאולוגיה של הימין האמוני בארץ ישראל."