נתניהו על עמוס עוז: "אחד מגדולי הספרות שלנו עמוס עוז"

במערכת הפוליטית הספידו את הסופר שהלך לעולמו לאחר מאבק במחלה קשה. נשיא המדינה: "איש מרשים בצורה יוצאת דופן. השיחות איתו היו מאוד מחכימות ומעמיקות". יו"ר הכנסת: "דמותו תהיה חקוקה לנצח בעולם התרבות והרוח הישראלי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/12/18 19:10 כא בטבת התשעט

נתניהו על עמוס עוז: "אחד מגדולי הספרות שלנו עמוס עוז"
עמוס עוז, צילום: פלאש 90

יממה לאחר שהסופר עמוס עוז נפטר כתוצאה ממחלה קשה, ספדו לו במערכת הפוליטית על לכתו בגיל 79.

"היום הזה הוא גם יום של עצב", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בעת ביקורו הרשמי בברזיל, "אנחנו נפרדים מאחד מגדולי הספרות שלנו עמוס עוז. אנחנו תמיד נזכור את תרומתו לספרות העברית, ללשון העברית. יהי זכרו ברוך".

נשי המדינה ראובן (רובי) ריבלין אמר כי הוא "עצוב עם כל עם ישראל על פטירתו של עמוס עוז. נפגשנו לראשונה אחרי הפריימריז לראשות העבודה ופגשתי איש מרשים בצורה יוצאת דופן. השיחות איתו היו מאוד מחכימות ומעמיקות. הוא נתן לי הרבה עצות טובות והסכמנו על התפיסה הבסיסית, שחובתנו לשמור על הביטחון והעם ועל היותנו מדינה יהודית ודמוקרטית וחובתנו גם לעשות ויתורים בכדי שזה יקרה".

יו״ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין הוסיף כי "‫עם צאת השבת התבשרתי על אישים ענקיים שהלכו מאתנו. עמוס עוז, מגדולי סופרינו, שדמותו תהיה חקוקה לנצח בעולם התרבות והרוח הישראלי". סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, אמרה כי "‏עמוס עוז הוא אבידה גדולה לתרבות הישראלית. משתתפת בצער ילדיו ובני משפחתו. ספריו ישארו נכסי צאן ברזל של הספרות הישראלית".