נתניהו: "מתנגד בתוקף לקיצור עונשי מחבלים"

ראש הממשלה דיבר בפתיחת ישיבת הממשלה, והצטרף לעמדת שר הביטחון שאין לאשר קיצור עונש למחבלים. השר בנט: "מחבל רוצח צריך למות בכלא"

חדשות כיפה יהונתן קליין 16/09/18 11:45 ז בתשרי התשעט

נתניהו: "מתנגד בתוקף לקיצור עונשי מחבלים"
ראש הממשלה נתניהו, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

ראש הממשלה נתניהו התייחס הבוקר (א') בפתח ישיבת הממשלה לפרסום לפי תוקם וועדה לבחינת בקשות לקיצור עונשי מחבלים היושבים בכלא. "אני מתנגד בתוקף בנוגע לקיצור עונש למחבלים. אני בטוח שזו גם עמדת שר הביטחון, ולכן זה גם לא יקרה", אמר נתניהו.

גם יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט התייחס לנושא ואמר כי "אסור לקצוב עונש של מחבל רוצח, מחבל רוצח צריך למות בכלא".

נתניהו התייחס גם לציון 45 שנה למלחמת יום הכיפורים, ואמר: "השבוע אנחנו נציין בבתי הכנסת ובבתי הקברות את יום הכיפורים, היום הקדוש ביותר לעמנו, והיום שבו לפני 45 שנים ספגנו מתקפת דמים, שעלתה לנו באלפי קורבנות. עלינו לעשות הכל כדי למנוע מלחמה. קורבנותיה מחריבים חיי משפחות והם פצע פעור בלב האומה. בה בעת, אם תיכפה עלינו מלחמה, עלינו לעשות הכל כדי לנצחה במינימום אבדות. 

לפני 45 שנים, שגה המודיעין בהערכה מוטעית של כוונות המלחמה של מצרים וסוריה. משהתבררו כוונות אלה מעל לכל ספק, וכשהסכנה כבר הייתה ממש לפתחנו, שגה הדרג המדיני שגיאה חמורה, בזה שלא אפשר מכת מנע. לעולם לא נחזור על שגיאה זו. בד בבד, ישראל פועלת כל העת למנוע מאויבינו מלהתחמש בנשק מתקדם. הקווים האדומים שלנו - חדים מתמיד, והנחישות שלנו לאכוף אותם - חזקה מתמיד.
 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן