נתניהו: "מקווה שחוק הגיוס יעבור בתמיכה גדולה"

ראש הממשלה התייחס להצבעה הצפויה במליאה ואמר: "הכוונה היא לטפל בשוויון בנטל, החוק נכון ומאוזן". ליברמן: "לא מבין את הביקורת, מצפה שכל ח"כ אחראי שמדבר גבוהה גבוהה על החשיבות של צה"ל יתמוך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/07/18 16:36 יט בתמוז התשעח

נתניהו: "מקווה שחוק הגיוס יעבור בתמיכה גדולה"
בנימין נתניהו, צילום: תומר נויברג/פלאש 90

״אנחנו נביא היום את חוק הגיוס לקריאה ראשונה. זה חוק טוב ומאוזן. אנחנו עוסקים לא בכותרות אלא בתוצאות. והכוונה היא לטפל בשוויון בנטל", כך אמר היום (ב') ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת סיעת הליכוד, לקראת ההצבעה הצפויה הלילה במליאה. מוקדם יותר אישרה ועדת השרים לענייני חקיקה את החוק

"אני רוצה להסביר מהו הנטל. הנטל הראשון הוא נטל כלכלי עצום. תקציב הביטחון הכולל שלנו, אני כולל בזה לא רק את צה״ל אלא גם את המוסד והשב״כ ועוד כמה הוצאות ביטחוניות שלנו, הוא בערך 20 מיליארד דולר. זה בערך שליש מהתקציב של רוסיה", הוסיף נתניהו. 

"לישראל יש נטל תקציבי אדיר ורק מקצתו, קצת יותר מ-15%, מגיע מארה״ב. הרוב נופל על כתפי אזרחי ישראל. איך נממן את זה? נממן את זה על ידי כלכלה צומחת ועל ידי השתתפות של אזרחי ישראל בשוק העבודה.

"לכן השיוויון בנטל הראשון הוא השתתפות בשוק העבודה, דבר חשוב מאוד שאנחנו מקדמים אותו במדיניות שלנו. האבטלה היא בשפל של כל הזמנים, ההשתתפות של ציבורים שלמים שהיו מחוץ לשוק העבודה היא בשיא של כל הזמנים - וזאת מגמה עולה ואנחנו מטפחים את זה", אמר עוד. 

לדבריו, "הנטל השני הוא לטפל בצרכי הצבא. לכן שר הביטחון עשה דבר חשוב מאין כמוהו, הוא פשוט הלך לצבא ושאל: מה אתם צריכים? והוא קיבל תשובה. והיום אנחנו מצביעים בעצם על מה שהצבא צריך או חושב שהוא צריך.

"וזה דבר שהוא נכון, הוא בא ומגדיל את ההשתתפות של הציבור החרדי בשירות הצבאי. אני חייב להגיד לכם שזה הולך וגדל כל השנים, זה גדל כל עוד אנחנו עושים את זה בהבנה, בהידברות ולא בכפייה גסה. 

"לכן יש כאן חוק שהוא נכון ומאוזן. מצד אחד אנחנו מקדמים במדיניות שלנו את השתתפות בשוק העבודה ומצד שני אנחנו באים עם החוק הזה להמשיך לעודד את העלייה בהשתתפות של הציבור החרדי בשירות הצבאי לפי צרכי הצבא". 

נתניהו ציין כי הוא מקווה שהחוק יעבור "ואפילו בתמיכה גדולה". לדבריו, הוא היה רוצה להעביר אותו בהקדם האפשרי ולפתור את הבעיה הזאת, כדי להתוות דרך לשנים הבאות.

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס גם הוא לנושא בישיבת סיעת ישראל ביתנו, ואמר כי "נושא גיוס בני ישיבות הוא נושא שמלווה את מדינת ישראל מאז 48', כנראה לא קיימת נוסחה שנוכל לרצות בה את כולם. 

"באמת אני לא מבין את הביקורת מצד חברי כנסת, שכמובן חושבים שהם מבינים את צרכי מערכת הביטחון יותר טוב מהרמטכ"ל ומראש אכ"א. אמרתי שזה החוק הכי ממלכתי והכי אחראי ושהוא לא חוק של ליברמן, לפיד, ליצמן או דרעי, זה חוק של מערכת הביטחון לטובת צה"ל נטו. 

"אני מצפה שכל חבר כנסת אחראי שמדבר גבוהה גבוהה על החשיבות של צה"ל, על תמיכה בצה"ל, בראשי מערכת הביטחון, שיתמכו גם בהצעת החוק הזו". 
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן