חוק הגיוס אושר בוועדת השרים. שקד: "לפיד משקר"

מתווה הגיוס אושר לקראת העלאתו לקריאה ראשונה בכנסת. שרת המשפטים תקפה את יו"ר יש עתיד על שטען כי החוק הנוכחי דומה לשלו: "למה לא להגיד פשוט את האמת? איילת, את צדקת, אני טעיתי ושיניתי את דעתי"

חדשות כיפה משה ויסטוך 02/07/18 12:57 יט בתמוז התשעח

חוק הגיוס אושר בוועדת השרים. שקד: "לפיד משקר"
השרה שקד, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (שני) את הצעת חוק הגיוס לקראת העלאתה להצבעה בקריאה ראשונה מאוחר יותר בשעות הערב. עוד לפני ההצבעה שרת המשפטים איילת שקד תקפה בחריפות דווקא את יו"ר יש עתיד שמפלגתו צפויה לתמוך בחוק ולהעבירו חרף התנגדות החרדים.

"הציבור צריך לדעת את האמת", אמר שקד לפני ההצבעה בוועדה שבראשה היא עומדת, "אני בפוליטיקה כבר 6 שנים. ספין וקמפיין כל כך שקרי לא ראיתי עוד בזירה הזו. סיעה שלמה, מדקלמת דף מסרים שקרי שמכתיב יו"ר המפלגה ומוכרת לוקשים לציבור באין מפריע". 

לדבריה, "בהתחלה לעופר שלח וליעל גרמן עוד היה כבוד והם הסכימו שהחוק שונה. אבל כנראה שהם קיבלו הוראה לישר קו. ובדיקטטורה של לפיד אין אופציה אחרת. הנוסח, כפי שיעבור היום, שונה בליבת החוק מהנוסח של יש עתיד. שעות רבות השקעתי בכנסת הקודמת כדי לשכנע את לפיד ושלח לתמוך בסנקציות כלכליות ולא בסנקציות פליליות (הפעלת חובת גיוס במקרה שלא עומדים ביעדים) ולא הצלחתי. הם העדיפו פופוליזם על מהות והתעקשו שהחוק יפקע ושר הביטחון לא יוכל יותר לדחות גיוס".

"עלבון לצה"ל". לפיד תוקף את חוק הגיוס

לפידצילום: פלאש 90. מרים אלסטר

דבריה של שרת המשפטים הגיעו על רקע טענות ח"כ יאיר לפיד וחברי סיעתו כי החוק הנוכחי דומה מאוד לחוק שהציעו בכנסת הקודמת. 

שקד הוסיפה כי "חברי הכנסת עופר שלח, אלעזר שטרן, עומר בר לב, רוברט אילטוב , צחי הנגבי, גפני, פרוש ואטיאס היו שם וגם הם יודעים את האמת. וגם כמה עיתונאים ישרים. בחוק הנוכחי יש סנקציות כלכליות אם לא עומדים ביעדים ואם גם זה לא עוזר, החוק פוקע ויש לכנסת שנה לחוקק הסדר חדש. 

לסיום תקפה שקד את לפיד ואמרה כי הוא משקר, "אז למה לא להגיד פשוט את האמת? איילת, את צדקת, אני טעיתי ושיניתי את דעתי. זה בסדר. זה מותר. לשקר במצח נחושה - אסור".