נתניהו מאשר: "תקפנו בסוריה"

בפתח ישיבת הממשלה, התייחס ראש הממשלה באופן חריג לתקיפה בסוריה בליל שבת, ואישר כי ישראל היא שביצעה אותה. "נחושים יותר מתמיד לפעול נגד איראן בסוריה"

חדשות כיפה יהונתן קליין 13/01/19 11:45 ז בשבט התשעט

נתניהו מאשר: "תקפנו בסוריה"
ראש הממשלה נתניהו, צילום: צילום מסך

"צה"ל תקף מאות פעמים מטרות של איראן וחיזבאללה". כך אמר הבוקר (א') ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפתח ישיבת הממשלה. נתניהו אישר, בהתבטאות די חריגה בנושא, כי התקיפה כוונה למחסני הנשק האירניים בסוריה. "רק ב-36 השעות האחרונות חיל האוויר תקף מחסנים של איראן עם נשק איראני בשדה התעופה הבינלאומי בדמשק. צבר התקיפות האחרונות מוכיח שאנו נחושים יותר מתמיד לפעול נגד איראן בסוריה". אמר ראש הממשלה. 

בדיווח של סוכנות הידיעות הממלכתית של סוריה בליל שבת נאמר: "באזור השעה 23:15 מטוסי קרב ישראלים שהגיעו מאצבע הגליל תקפו באמצעות טילים את אזור דמשק. אמצעי ההגנה שלנו פעלו באופן מיידי נגד הטילים והפילו את רובם. כתוצאה מהתקיפה נפגע אחד המחסנים בשדה התעופה של דמשק".
עוד דווח כי 'מערכות ההגנה האווירית' הפילו טילים ששוגרו לעבר מחסני הנשק. "יותר משמונה מטרות התפוצצו בשמי דמשק". נאמר בדיווח.

בישיבת הממשלה התייחס נתניהו גם לרמטכ"ל היוצא של צה"ל, גדי איזנקוט, ואמר: "גדי, אתה מסיים שנים של שירות למען ביטחון מדינת ישראל. פעלנו בהצלחה מרשימה לבלום את ההתבססות הצבאית של איראן בסוריה".