נתניהו מאיים על נסראללה: "אם תתעמת איתנו תקבל מכת מחץ"

רה"מ נתניהו שלח היום (ה') איום כלפי מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה: "אני מציע לו לשקול 20 פעמים אם להתעמת איתנו". מוקדם יותר אמר נסראללה: "לישראל אין צבא שיכול לכבוש קרקעית"

חדשות כיפה גלעד כהן 20/09/18 19:26 יא בתשרי התשעט

נתניהו מאיים על נסראללה: "אם תתעמת איתנו תקבל מכת מחץ"
בנימין נתניהו, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח היום (ה') איום למזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, ואמר כי "אם יתעמת איתנו – הוא יקבל מכת מחץ שהוא לא יכול לדמיין". את הדברים אמר נתניהו באירוע חוג התנ"ך בבית ראש הממשלה.

באשר ליחסי ישראל-רוסיה הוסיף רה"מ נתניהו כי הוא שוחח עם הנשיא פוטין ערב יום כיפור והביע צער על מותם של 15 אנשי צוות אוויר רוסים שמטוסם הופל על-ידי אש סורית. "אמרתי לו ששורש הבעיה זה הניסיון של איראן להשתמש בשטח סוריה להתקפות נגד ישראל ולחימוש אויבינו כמו חיזבאללה."

"אמרתי לו שעומדת לנו הזכות להגנה עצמית, ועם זאת יש חשיבות גדולה מאוד לשמר את התיאום הביטחוני בין ישראל לבין רוסיה ולכן החלטתי לשלוח את מפקד חיה"א האלוף עמיקם נורקין למוסקבה במטרה כפולה: להמשיך להגן על אזרחינו, ומנגד - לשמר את שיתוף הפעולה בין שתי המדינות".

ראש הממשלה אמר את הדברים בתגובה לנאום שנשא נסראללה מוקדם יותר היום, ובו אמר כי "המזימה הישראלית נכשלה". נסראללה איים על ישראל והזכיר את הטילים המדויקים שיש לארגונו ואמר כי אינו נואם מהבונקר. "הם צוחקים עלי ואומרים שאני מאיים מתוך מקלט. אני כמובן לא נמצא במקלט. אני נמצא במקום מסוים והעובדה שאני פה נואם מוכיחה שאתם מנסים לילות כימים להרוג אותי, ורק נכשלים", אמר נסראללה והוסיף: "חיזבאללה ממשיך לקבל טילים מדויקים, למרות ניסיונות ישראל למנוע זאת".

איום קיומי על ישראל? נסראללה

איום קיומי על ישראל? נסראללהצילום: Ferran Queved/flash90

"לפני 1982 ישראל איימה לכבוש את ביירות, מי מדבר על זה היום?", הוסיף נסראללה. "מאז 2006 לא היה ישראלי שאמר 'אנחנו נפלוש ללבנון ונגיע לביירות' משום שמהלך כזה מצריך כוחות קרקעיים. אי אפשר לעשות כזה דבר עם חיל האוויר. אין עוד לישראל את הצבא הזה שיכול לכבוש קרקעית. לכן כל האיומים של ישראל מתמקדים בכוח האש ולא בכוח האנושי".

ח"כ יאיר לפיד הגיב הערב על הדברים שאמר נסראללה ואמר: ״‏אם יכנס לעימות צבאי עם ישראל, חסן נסראללה יגלה ש״קורי העכביש״ הישראלים שעליהם דיבר, עשויים מפלדה ואש. לא רק הוא יוכה, לבנון כולה תשלם מחיר כבד על תוקפנות החיזבאללה״.