נתניהו לראשי יש"ע: "ממשלת שמאל -סכנה להתיישבות"

ראש הממשלה נתניהו טען בפני ראשי הרשויות ביו"ש, שהסכימו להיפגש עימו, כי יש לממשלה הישגים רבים להתיישבות והפציר בהם לחזק את ממשלת הימין:"הבחירות הבאות זה קרב על הבית". ראשי המועצות בדיון: מוקיעים את מי שבחר להחרים את הפגישה"

חדשות כיפה מירב כהן 26/12/18 10:50 יח בטבת התשעט

נתניהו לראשי יש"ע: "ממשלת שמאל -סכנה להתיישבות"
נתניהו, צילום: אלכס קולומויסקי POOL

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר עם ראשי הרשויות ביהודה ושומרון וטען שממשלת הימין בסכנה.  

״אנחנו עומדים בפני מערכת בחירות. במערכת הקרובה נראה ניסיון של השמאל לעשות מהפך שלטוני בהתגייסות התקשורת ומערכות אחרות. הם כולם מגוייסים לזה באופן מלא, אך אמר נתניהו בפתח דבריו והוסיף, "אסור שיצליחו - כי אם חלילה יצליחו זאת תהיה סכנה ברורה להתיישבות". 

בקרב ראשי הרשויות ביש"ע נוצרה מלחמה פנימית, כאשר חלק מראשי המועצות החרימו את הפגישה עם ראש הממשלה: "לא נתפשר על בטחון התושבים בשביל תמונה עם ראש הממשלה, כדי להביא לחיזוק ההתיישבות נדרשות תשובות אמיתיות ומעשים בשטח. לא דיבורים".  ראשי מועצות אחרים והנהלת מועצת יש"ע טענו כי זה אינו מקובל: "כשראש הממשלה מזמין-באים" טענו המתנגדים. 

ראש לשכת נתניהו יואב הורביץ תוקף בפגישה הסגורה את יוסי דגן וישראל גנץ, ראשי המועצות שמובילים את החרם נגד ראש הממשלה: "אני בז למי שרוקד על הדם כדי לגזור קופונים"

ראשי רשויות ביו"ש בפגישה עם נתניהו

ראשי רשויות ביו"ש בפגישה עם נתניהוצילום: ללא

נתניהו הוסיף בישיבה: "בבחירות הקרובות חייבים לנצח. זה הקרב על הבית. גורל המדינה וההתיישבות אינם מובנים מאליהם. היינו צריכים לעבוד קשה גם מול הממשל האמריקני הנוכחי כדי להביא את ההישגים הגדולים שהבאנו להתיישבות. כל זה לא מובטח כי בהמשך, תחת ממשלת שמאל, הכל יתהפך ברגע״.

פורום ההתיישבות הצעירה הגיבו לדברי ראש הממשלה בישיבה: "עליך לבחור - האם אתה תומך בהתיישבות או בטליה ששון"

בפורום הוסיפו: "אתה טוען שהבאת ״השגים גדולים להתיישבות״ , זה נחמד, אבל אנחנו- עשרות אלפי מתיישבים- רוצים פשוט לחיות. רוצים להשתחרר סוף סוף מהלפיתה של טליה ששון, יו״ר הקרן החדשה, שבמחי דו"ח אחד הקפיאה את התפתחות הישובים שלנו. רוצים חשמל, רוצים מים, רוצים הסדרה - את זה לא קיבלנו ממך". 

בפורום תקפו את נתניהו: "היום יש לך הזדמנות אחרונה להוכיח שאתה לא חזק רק בקמפיינים על הגב שלנו- אלא גם במעשים. שבאמת אכפת לך ליישם מדיניות ממשלת ימין ולא מדיניות של הקרן החדשה, שבאמת אכפת לך מהבית שלנו"

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן