נתניהו: "לחץ בריוני מטורף להגיש נגדי כתב אישום"

אחרי שפורסם כי החשוד בהשחתת קבר אביו של היועץ המשפטי לממשלה הוא פעיל שמאל, תקף את ראש הממשלה את פעילי השמאל המפגינים נגד היועץ בדרישה להגיש נגדו כתב אישום: "אפשר רק לקוות שהיועץ לא ייכנע ללחץ האדיר הזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/01/19 20:14 כא בשבט התשעט

נתניהו: "לחץ בריוני מטורף להגיש נגדי כתב אישום"
ראש הממשלה נתניהו, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

האם השחתת קבר אביו של היועץ המשפטי לממשלה הגיעה מהצד השמאלי של המפה? לאחר שפורסם לפני חודש כי קברו של ברוך מנדלבליט, אביו של היועץ המשפטי לממשלה, הושחת, על רקע החקירות נגד ראש הממשלה נתניהו, מיהרו בשמאל לגנות את מפגיני הימין. אבי גבאי, ציפי לבני, עמיר פרץ ועוד רבים מחו בזעם נגד 'ההסתה נגד השמאל ושלטון החוק". אלא שהערב (א') נראה כי המעשה הבזוי הגיע דווקא מהצד השמאלי של המפה.

היום נחקר במשטרה פעיל מוכר במחאות נגד היועץ המשפטי, שהשתתף באופן קבוע בהפגנות נגד ביתו של היועץ בפתח תקווה, בקריאה להגיש כתב אישום נגד נתניהו, בחשד לביצוע המעשה. לאחר שעות ארוכות של חקירה שוחרר לביתו ללא תנאים מגבילים. 
עורך הדין דניאל חקלאי, המייצג את הפעיל, אמר היום לאחר סיום החקירה: "אין שום קשר בינו לבין המעשה האלים הזה. מדובר במהנדס אווירונאוטיקה מבוגר ונורמטיבי שמאמין בכל לבו בשלטון החוק, במשטר הדמוקרטי, בעיקרון השוויון לפני החוק, בטוהר המידות ובשמירה על זכויות האדם והאזרח".

בעקבות הפרסום, כתב ראש הממשלה בנימין נתניהו, בחשבון הטוויטר שלו כי: "כבר שלוש שנים שהשמאל מפגין כל שבוע מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה. פעילי שמאל מטרידים את היועץ בבית הכנסת ובמכולת. עכשיו גם נחקר חשד כי הם חיללו את קבר אביו. לחץ בריוני מטורף כדי להגיש נגדי כתב אישום בכל מחיר. אפשר רק לקוות שהיועץ לא ייכנע ללחץ האדיר הזה".