קבר אביו של היועמ"ש הושחת

קבר אביו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הושחת על ידי חוליגנים. שרת המשפטים: "מעשה מבחיל. נחצה כאן קו אדום ואני מצפה שמשטרת ישראל תביא להעמדתם לדין של האחראים בהקדם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/12/18 21:06 יט בטבת התשעט

קבר אביו של היועמ"ש הושחת
היועמ"ש מנדלבליט, צילום: דוברות הכנסת, איציק הררי

קבר אביו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הושחת על ידי אלמונים, כך נחשף הערב (ה') במהדורה המרכזית. לפי הפרטים בהם כבר עודכנה המשטרה בידי מנדבליט, לפני עשרה ימים הוא עלה לבית הקברות, לרגל יום השנה למותה של אמו, ונדהם לגלות שאלמונים השחיתו את המצבה של אביו המנוח ברוך, הקבור לידה.

ההערכה היא, כי אלו שעשו את המעשה הנואל השתמשו לשם כך בכלי כבד דוגמת פטיש, וכך הצליחו לנפץ את מצבת הקבר. היועץ המשפטי לממשלה אמר לחוקרי המשטרה, כי אין לו מושג מה הרקע לפגיעה הזו, אך ממצאים ראשוניים מוכיחים כי היתה מכוונת מאחר ולא נפגע אך קבר אחר שנמצא באזור.

שרת המשפטים איילת שקד גינתה בתוקף את השחתת מצבת קבר אביו של היועמ"ש ואמרה כי מדובר במעשה מבחיל הסותר ערכי מוסר בסיסיים. "צר לי שיש מי שאינו בוחל בצעדים נבזיים מעין אלו. ללא ספק נחצה כאן קו אדום ואני מצפה שמשטרת ישראל תביא להעמדתם לדין של האחראים בהקדם."

גם השר לביטחון פנים, גלעד ארדן התייחס למעשה ואמר: "השחתת קברו של מיקי מנדלבליט ז״ל היא מעשה בזוי ומזעזע של אנשים שפלים. הנחיתי את משטרת ישראל  לעשות הכל בכדי להגיע לפושעים שביצעו את המעשה ולהביא אותם לדין. אני מצפה מהמנהיגות הפוליטית להתאחד בגינוי למעשה זה שמהווה חציית קו אדום ולא לנסות ולנצל אותו לצרכים פוליטיים".