נתניהו לועג לגנץ: "עוד נאום של לפיד"

ראש הממשלה תקף את נאומו הראשון של יו"ר חוסן לישראל ואמר כי "מי שאומר שהוא לא ימין ולא שמאל- הוא שמאל". במפלגתו של גנץ מיהרו להגיב: "תודה על 10 שנים. אנחנו ממשיכים מכאן"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 29/01/19 21:15 כג בשבט התשעט

נתניהו לועג לגנץ: "עוד נאום של לפיד"
רוה"מ נתניהו, צילום: פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו, כמו רבים במערכת הפוליטית, תקף הערב (שלישי) את בני גנץ לאחר שנשא את נאומו הראשון מאז שהחלה מערכת הבחירות.

"עוד נאום של לפיד", צייץ נתניהו בלעג בטוויטר על ראש מפלגת חוסן לישראל וטען כי "מי שאומר שהוא לא ימין ולא שמאל- הוא שמאל". בחוסן לישראל מיהרו להגיב לדברים ואמרו, "תודה על 10 שנים. אנחנו ממשיכים מכאן".

גם ראש הימין החדש, השר נפתלי בנט, תקף את גנץ ואמר כי הוא "מדבר מאוד יפה, אבל חלש מאוד במעשים. בכל המבחנים בהם הוא עמד - הפקרת צד"ל ביציאה מלבנון, הפקרת מדחת יוסף, שחרור 1,000 מחבלים, מחדל מבצע צוק איתן - הוא היסס וגמגם. הוא איש טוב אבל הוא מאוד מאוד חלש.
החיבור שלו ושל בוגי הוא חיבור של אדריכלי התיקו. זו תפיסה שאומרת שאנחנו לא מנסים לנצח אלא רק לצאת בשלום". לדבריו, "גנץ הוא איש שמאל מובהק בתפיסותיו. שמאל זה שמאל זה שמאל. הוא דיבר על סינואר אבל הוא הבנאדם שהכתיר את סינואר. זו סכנה לתת לו את תיק הביטחון או אחריות ביטחונית על ישראל".

תומכי גנץ באירוע הראשון של המפלגה

תומכי גנץ באירוע הראשון של המפלגהצילום: כיפה

במפלגת כולנו פרסמו סרטון שבו אמרו על הנאום, "חיכינו ציפינו כססנו ציפורניים ואז זה הגיע 20,000 מילים יהירות, מתנשאות ומנותקות 0 תכניות 0 רעיונות 0 פתרונות המסקנה ברורה - 0 באכפתיות. רק כחלון - היחיד שאכפת לו".

יו״ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין אמר כי "אין חדש תחת השמש. מצופה ממי שמתיימרים להתמודד על הנהגת המדינה להציב לפחות דרך, ערכים, ולא להסתפק בשלטים מחמיאים וססמאות בחרוזים. רק לליכוד יש דרך, וזו עובדה. רק לנו יש היסטוריה ושורשים. אנחנו צועדים דור אחר דור באותה הדרך גם כשהיא קשה ולפעמים לא מתגמלת. אבל לעולם לא נחליף עמדתנו או נמתין לפצות פינו לפי סקרים וגחמות".

מודאגים מגנץ? בנט ונתניהו

מודאגים מגנץ? בנט ונתניהוצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, התייחס לחלק בנאום שבו התייחס הרמטכ"ל לשעבר לנושאי דת ומדינה. "בני גנץ", אמר דרעי, "אחרי שבועות של שתיקה, הבשורה שלך לעם ישראל היא נישואים אזרחיים וכותל רפורמי? תחבורה ציבורית בשבת? לא, בני. זו לא הדרך לאיחוד העם אלא לפירודו. אל תפרום את הרקמה העדינה המחברת אותנו כעם. אל תיגע במסורת ישראל".

יו"ר התנועה, ציפי לבני, פרגנה לדברים שנשא גנץ ואמרה כי היא "מברכת על דבריו. אין ספק שהמדינה קודמת לנו והשאלה החשובה היא איזה ישראל נשאיר אחרינו - האם זו תהיה מדינה עם הרוח הרעה שנתניהו ושותפיו השרו עליה או מדינה ברוח מגילת העצמאות, עם רוב יהודי ועם שוויון. על זה אני והתנועה בראשותי נאבקים כל השנים האחרונות. המבחן האמיתי לפנינו - איך כל אחד מאיתנו יפעל כדי להשיב את ישראל למסלול".