נתניהו זימן את סמוטריץ' ופרץ לשיחה: השניים סירבו להגיע

ראש הממשלה נתניהו קרא אליו לשיחה את ראשי מפלגות הבית היהודי והאיחוד הלאומי, במטרה ליצור לחץ על השניים לשם חבירה של מפלגת עצמה יהודית לרשימה המאוחדת. ראשי המפלגות הודיעו לנתניהו כי לא יגיעו לפגישה: "אנו מנהלים מפלגה עצמאית שמקבלת את החלטותיה בעצמה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/02/19 17:50 יג באדר א'

נתניהו זימן את סמוטריץ' ופרץ לשיחה: השניים סירבו להגיע
הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ, צילום: יחצ

ראש הממשלה נתניהו קרא לראשי הבית היהודי והאיחוד הלאומי לשיחה בה הוא יפציר בהם להתגמש עם עצמה יהודית לשם חבירה לרשימה מאוחדת. סמוטריץ' והרב פרץ, מאוחדים מתמיד, סירבו לבקשתו של נתניהו, ולא יגיעו לפגישה. 

במסגרת המאמצים של נתניהו לחבר בין מפלגות הימין הקטנות, זימן ראש הממשלה את הרב פרץ, יו"ר הבית היהודי ובצלאל סמוטריץ, יו"ר האיחוד הלאומי לשיחה בה הוא בדק איתם היתכנות לחבירה של עצמה יהודית עם המפלגה המאוחדת. 

למרות המאמצים של ראש הממשלה, השניים הודיעו לנתניהו כי הם מסרבים להגיע לפגישה עימו. הבוקר (ב'), טענו ראשי המפלגות הסרוגות כי חבירה של עצמה לא מוסיפה מנדטים לרשימה המאוחדת, ואף הפצירו בראש הממשלה להשתמש בשיריונים שקיבל ממפלגתו כדי להכניס את חברי עצמה לרשימת הליכוד. נתניהו לא נשאר חייב ואמר, על פי סקרי עומק שנערכו, חיבור בין הליכוד ועצמה יהודית יוריד מנדטים לגוש הימין, אך חיבור של עצמה עם הבית היהודי יעלה את גובה המנדטים.  

ראשי הבית היהודי והאיחוד הלאומי הסבירו את פשר סירובם: ״אנו רוחשים כבוד גדול לראש הממשלה ושמחים לכל מפגש איתו כדי לקדם את מדינת ישראל. אנו גם מתייחסים בכובד ראש לעצותיו הפוליטיות ומקיימים איתו שיח אינטנסיבי בימים האחרונים. יחד עם זה, אנו מנהלים מפלגה עצמאית שמקבלת את החלטותיה בעצמה ואינה מנוהלת על ידי ראש הממשלה או כל גורם אחר".

עוד הוסיפו השניים: "אנו קוראים לראש הממשלה לא להרפות ממאמציו, לגלות דוגמא אישית ולהביא לכמה שיותר חיבורים בימין במעט הימים שנותרו עד להגשת הרשימות. בכלל זה עם זהות של משה פייגלין, שלפי הסקרים עלולה לזרוק יותר קולות עוצמה יהודית, עם כחלון וליברמן שמתנדנדים על אחוז החסימה ואף עם אורן חזן שהודיע על ריצה עצמאית לכנסת. גם אנו נמשיך במאמצים העילאיים שאנו עושים כדי לייצר בלוק טכני עם כמה שיותר גורמים וקוראים גם לשותפינו הפוטנציאליים לנהוג באחריות".

ראשי

ראשי 'עצמה יהודית' ד"ר מיכאל בן ארי ואיתמר בן גבירצילום: Hadas Parush/Flash90

בעצמה יהודית תקפו בחריפות את התנהלותם של סמוטריץ' פרץ: "חרף ההתנהלות המנוכרת של ח"כ סמוטריץ והרב פרץ בימים האחרונים, הרי שמתוך אחריות לעתיד ארץ ישראל וכדי למנוע עליית ממשלת שמאל אנו מושיטים את ידנו לחיבור. ויתרנו רבות והתפשרנו על מקומות ותפקידים ואנו מקווים שגם בבית היהודי ובאיחוד הלאומי יבינו את גודל השעה והשכל הישר יגבר".

סמוטריץ' צייץ בחשבון הטוויטר שלו בכעס: "מחפש ולא מוצא קמפיין מקביל של כל הביביסטים שקורא לנתניהו להתחבר לבלוק טכני עם פייגלין. לפי כל הסקרים זהות שורפת יותר קולות לגוש מעוצמה. שרה"מ יתגבר על תחושת הכבס שפייגלין עושה לו וישריין אותו. כנ"ל עם כחלון וליברמן שמתנדנדים על גבול אחוז החסימה. אה, וגם אורן חזן עלול לרוץ לבד...".