נתניהו: "זאת האחריות של ממשלת לבנון לחסל את מנהרות חיזבאללה"

לקראת הדיון באו"ם על מנהרות הטרור בצפון התייחס ראש הממשלה לאחריות הלבנונית, למערכת היחסים עם רוסיה ולאפשרות שפעילות צה"ל תוביל למלחמה, "חיזבאללה הוא כלי של איראן. שניהם מחויבים להשמדתנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/12/18 15:47 יא בטבת התשעט

נתניהו: "זאת האחריות של ממשלת לבנון לחסל את מנהרות חיזבאללה"
רה"מ בנימין נתניהו, צילום: פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (רביעי) לשאלות כתבים בנושא מנהרות הטרור של חיזבאללה, לקראת דיון מועצת הביטחון של האו"ם בנושא

נתניהו סיפר כי ככל הנראה ממשלת לבנון לא ידעה על חפירת המנהרות עד שנחשפו על ידי ישראל, "אני חושב שמעט מאוד אנשים ידעו על זה".

לצד זה ציין כי "הם יודעים על זה עכשיו והם צריכים להיות שם. הם צריכים ללכת לפתחי הכניסה של המנהרות האלה, הם צריכים לחשוף אותם ולנטרל אותם. הם לא עושים את זה, וזאת האחריות שלהם לעשות את זה".

ראש הממשלה גם טען כי מפעלי הטילים המדוייקים של חיזבאללה, אותם חשף בחודש ספטמבר בעצרת האו"ם נסגרו. על מערכת היחסים המורכבת עם רוסיה, אשר כוחותיה נמצאים באזור, אמר כי הוא דיבר לא מזמן עם הנשיא פוטין וביקש "שרוסיה תנקוט בעמדה הנכונה, שהיא לגנות את חיזבאללה ולא לתמוך בהם או להישאר ניטרלית.

כוחות צה"ל בגבול לבנון

כוחות צה"ל בגבול לבנוןצילום: דובר צה"ל

"כי כל מי שבאמת תומך בנורמות הבינלאומיות ורוצה למנוע מלחמה נוספת – ורוסיה אומרת לעתים קרובות שהיא רוצה למנוע מלחמה נוספת – אז הדרך למנוע מלחמה נוספת היא למנוע מהחיזבאללה לפעול בתוקפנות נגד ישראל מלבנון או מסוריה. אותו דבר נכון לגבי איראן. אמרתי את זה לפוטין פעמים רבות וחזרתי על זה בפעם האחרונה שדיברתי איתו".

בהמשך הוא התייחס לאפשרות שחשיפת מנהרות הטרור תהווה עבור ישראל לגיטימציה לפעול צבאית בשטח לבנון, "אני לא מבין למה אני צריך לשמור על זה בסוד. חיזבאללה רוצה לשמור על זה בסוד. אנחנו צריכים לחשוף את זה. הם טוענים שהם פועלים רק להגנה, שזה שטויות". לדבריו, "חיזבאללה הוא כלי של איראן. שניהם מחויבים להשמדתנו. הם משתמשים בשיטות פושעות ובלתי חוקיות ומבצעים פשעי מלחמה נגד האזרחים שלנו ונגד אזרחי לבנון. ממשלת לבנון, שצריכה להיות הראשונה למחות על זה ולקרוא על זה תיגר, במקרה הטוב לא עושה דבר ובמקרה הפחות טוב, משתפת פעולה. זאת האמת. את זה צריך לחשוף, לגנות ולפעול נגד זה. אי אפשר לעשות את זה מאחורי מסך של שתיקה".