נתניהו: המטרה בחוק הפולני הושגה

ראש הממשלה הגן על התנהלותו בנושא חוק השואה של ממשלת פולין, "מטרת המגעים הייתה לבטל את הסעיפים הפליליים בחוק הפולני". לצד אמר כי הוא מכבד את דברי הביקורת, "אביא את זה לידי ביטוי"

חדשות כיפה משה ויסטוך 08/07/18 12:27 כה בתמוז התשעח

נתניהו: המטרה בחוק הפולני הושגה
נתניהו בישיבת הממשלה, צילום: עמוס בן גרשום. לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון), בפתח ישיבת הממשלה, לביקורת הנוקבת שספג על ההצהרה המשותפת לו ולמקבילו הפולני בנושא חוק השואה.

"מטרת המגעים עם ממשלת פולין", אמר נתניהו, "הייתה לבטל את הסעיפים הפליליים בחוק הפולני שהטילו מורא על מחקר ושיח חופשי ביחס לשואה. המטרה הזו הושגה".

לדבריו, "ההצהרה שפורסמה בעקבות שינוי החוק לוותה על ידי היסטוריונית בכירה לאחר פרסומה הושמעו הערות שונות". לצד זה, רמז ראש הממשלה על שינוי אפשרי שיוכנס בהצהרה, "שמעתי בקשב רב את הערות ההיסטוריונים, כולל לגבי כמה דברים שלא נכללו בהצהרה. אני מכבד את זה, ואביא את זה לידי ביטוי".

בשבוע שעבר תקף שר החינוך נפתלי בנט את הדברים שנשאו נתניהו וראש ממשלת פולין, מטאוש מורבייצקי, לאחר ביטול סעיף המאסר מהחוק הפולני בנושא השואה.

"ההצהרה המשותפת בין ראש ממשלת ישראל לבין ראש ממשלת פולין בעניין אחריות פולנים בשואה". טען יו"ר הבית היהודי, "היא חרפה, רוויית שקרים ועיוותים ומחללת את זכרם של יהודים רבים שנרצחו על ידי פולנים". בהמשך הוא אף הצהיר כי הדברים לא יילמדו על ידי תלמידי מערכת החינוך.