נתניהו החליט: השר לוין ימונה לשר הקליטה

ראש הממשלה הודיע כי לוין ימונה לממלא מקום, זאת בנוסף לתפקידיו כשר התיירות והשר המקשר בין הממשלה לכנסת. ההערכה: המהלך מסמן את מועד הקדמת הבחירות לחודש מאי

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/12/18 07:13 טז בטבת התשעט

נתניהו החליט: השר לוין ימונה לשר הקליטה
מחייכים. נתניהו ושר הקליטה החדש לוין, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט אמש (ראשון) למנות את השר יריב לוין לממלא מקום שר העלייה והקליטה, זאת בנוסף על תפקידו כשר התיירות וכשר המקשר בין הממשלה לכנסת.

המינוי אושר במשאל טלפוני ע"י שרי הממשלה והוא אינו מצריך את אישור הכנסת מאחר ומדובר בתפקיד ממלא מקום שתוקפו יפוג בעוד שלושה חודשים. מהלך זה חיזק את ההערכה כי פניו של נתניהו לבחירות מוקדמות בחודש מאי.

לפני מספר שבועות עתרה התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ, בדרישה כי ראש הממשלה יסביר מדוע אינו מוותר על תיקי הממשלה שבידיו. נתניהו החזיק בתיקי הביטחון, החוץ, העליה והקליטה והבריאות, ובעקבות העתירה הוא הודיע כי ימנה שר קליטה עד אמש בחצות ושר חוץ במהלך חודש ינואר.

מאוכזבים? חוטובלי ואקוניס

מאוכזבים? חוטובלי ואקוניסצילום: פלאש 90. תומר נאוברג

השמות הבולטים שעמדו על הפרק בבחירת שר הקליטה החדש במקומה של סופה לנדבר שפרשה עם אביגדור ליברמן מהממשלה, היו סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי ושר המדע אופיר אקוניס. עם זאת, בסופו של דבר החליט נתניהו לבחור בלוין.

"אני מודה לראש הממשלה על האמון שנתן בי", אמר השר הנבחר שהוסיף כי "עידוד העליה וקליטת העולים הן משימות ציוניות ראשונות במעלה, שזוהי זכות לעסוק בהן. אעשה בזמן העומד לרשותי כל שניתן כדי להגביר את תנועת העולים ולשפר את הליכי הקליטה של העולים שכבר נמצאים עמנו בישראל. בד בבד אמשיך לפעול לקידום התיירות כשאנו קובעים בימים אלה שיא היסטורי חדש ומקבלים את התייר הארבעה מיליון"