נתניהו הודיע: לא אשריין את הבית היהודי בליכוד

ראש הממשלה התקשר ליו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, והודיע לו כי על פי סקרי עומק שנערכו בליכוד, ריצה משותפת של שתי המפלגות לא משתלמת, ועל כן לא יעניק שריון למפלגה במקומות שאישרו חברי המרכז

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 10/02/19 20:20 ה באדר א'

נתניהו הודיע: לא אשריין את הבית היהודי בליכוד
ראש הממשלה נתניהו, צילום: מרק ישראל סלם פלאש 90

כופה איחוד עם האיחוד הלאומי? ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר הערב (א') ליו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, והודיע לו כי לא ישריין את חברי המפלגה במקומות שאושרו לו על ידי חברי המרכז, מקומות 21, 28 ו-36 ברשימת הליכוד לכנסת.

על פי הדיווח בחדשות 12, סקרי עומק שערכו בליכוד העלו, כי חיבור מפלגות הליכוד והבית היהודי לא מגדיל את כוחו של הליכוד מבחינת מספר המנדטים שיקבל, ועל כן האפשרות כי חברי הבית היהודי ישוריינו בליכוד יורדת מן הפרק.

מוקדם יותר הערב דווח באתר 'וואלה', כי ח"כ דוד ביטן דורש לבטל את השיריונים שהעניקו מתפקדי הליכוד לראש הממשלה. לטענת ביטן, הסמכות לאישור שיריונים ברשימת המפלגה נתונה בידי מרכז הליכוד, ולא המתפקדים, ולכן הוא דורש להביא את ההצעה להצבעה חוזרת במרכז. הדיון בעתירה צפוי להתקיים מחר. טרם ברור האם הודעת ראש הממשלה משמעה כי השיריונים יבוטלו, או שנתניהו ישתמש בהם, או בחלקם, בכל זאת. אך ייתכן כי נתניהו מעדיף שלא להיכנס לקרב עם דוד ביטן ערב הבחירות, ועל כן החליט לוותר על השריונים מראש.