נשיא המדינה: "אסור למנוע ממי שיכול, ללמוד תורה"

במפגש עם חיילים חרדים אמר הנשיא ריבלין כי הוא "רואה ביכולת של כל אדם לקיים את אורח חייו על פי מצפונו וגם לשרת בצה"ל, משימה של כולנו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 06/02/18 16:52 כא בשבט התשעח

נשיא המדינה: "אסור למנוע ממי שיכול, ללמוד תורה"
הנשיא עם החיילים החרדים, צילום: עמוס בן גרשום. לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ביקר היום (שלישי) בבסיס ההובלה של צה"ל ונפגש עם חיילי הפלוגה החרדית "אבירי השחר" המשרתים בבסיס ועם רבני עמותת "נצח יהודה". 

"אני רואה ביכולת של כל אדם לקיים את אורח חייו על פי מצפונו וגם לשרת בצה"ל, משימה של כולנו", אמר ריבלין לחיילים.

לדבריו, "זוהי משימה ראשונה במעלה. אני יודע ומבין שיש אנשים שלומדים ובאמת נהרגים באוהלה של תורה ואסור לבוא ולמנוע מהם אפילו דקה אחת של לימוד מפני שהם אותם אנשים שיכולים לעשות זאת, שיכולים להתעלות לרמות כאלה".

לצד זה הוא ציין כי "כולנו מבינים שצריך להיות שותפים ליכולת שלנו להתגונן כי עדיין יש רבים משכנינו שלא רואים את קיומנו כאן כדבר מובן מאליו. עוד יותר מזה, הם חושבים שהם יכולים לגרש אותנו מכאן. והיכולת שלנו גם לקיים את הכלכלה, את החברה, וגם את היכולת לגדל תלמידי חכמים משותפת לכולנו ואנחנו צריכים להיות מעורבים ועסוקים אלה באלה".

הנשיא בביקורו בבסיס ההובלה

הנשיא בביקורו בבסיס ההובלהצילום: עמוס בן גרשום. לע"מ

על שילוב חיילים חרדים מצבא אמר הנשיא כי הוא "שמח ביותר על היכולת של צה"ל, גם כמובן לקיים את בטחונה של מדינת ישראל וגם לעזור לכל אלה מבנינו אשר כאשר הם מתגייסים לצה"ל הם זקוקים גם למעטפת של סיוע. אנחנו יכולים במדינתנו לקיים את צבא העם תוך כיבוד הרצון והחובה לאפשר לכל בן אדם ובן אדם גם לחיות לפי אמונתו. אני שמח שיש לכם מוטיבציה ויכולת לשרת מבלי שתצטרכו חלילה לוותר על איזו שהיא מבין האמונות שלכם. ברוכים תהיו".

את הסיור ליוו ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה אלוף אהרון חליוה ומפקד מרכז הובלה אל"מ רן קינן. במרכז ההובלה משרתים כ-700 חיילים מטופלי תנאי שירות בהם חיילים יוצאי חוות השומר, חיילים בודדים ועולים. 

רבני עמותת "נצח יהודה" ציינו בפני הנשיא כי "למפגש של הנשיא עם החיילים החרדים נודעת חשיבות רבה משום שהוא מהווה עידוד ותמיכה בחיילים שבחרו להתגייס לצה"ל למרות הלחצים הגדולים שמופעלים עליהם וההתקפות נגדם על ידי קיצוניים בשולי הציבור החרדי. המסר של הנשיא של שילוב מתוך הידברות חשוב לא פחות לאור קריאות של קיצוניים משני הצדדים אשר מסכנות את חוסנה של החברה הישראלית ולכידותה".

לדבריהם, "בתור מי שמלווים את החיילים החרדים מזה למעלה מ-18 שנה אנו יודעים להעריך את חשיבותו של מסר זה. אך ורק שיתוף פעולה תוך רגישות לצרכי החברה החרדית יכול להביא לשילוב מיטבי של חיילים חרדים מתאימים בצה"ל".