נציב פניות הציבור בתגובה למערכון על הרב יוסף: "היה מקום לשדרו"

בתגובה לאחת התלונות נגד ארץ נהדרת, בה נאמר כי היא לעגה לרב עובדיה יוסף, אמר הנציב: "אינני סבור כי יש להתערב בחופש ביטוי זה למעט מקרים קיצונים. התוכנית ביקשה לבקר תופעה בה המפלגות משתמשות בזכרם של מתים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/04/19 21:15 ג בניסן התשעט

נציב פניות הציבור בתגובה למערכון על הרב יוסף: "היה מקום לשדרו"
הרב עובדיה יוסף זצ"ל, צילום: oav Ari Dudkevitch / FLASH90

נציב פניות הציבור דחה היום (ב') את התלונות נגד התכנית ארץ נהדרת, לפיהן היא ביזתה את זכרו של הרב עובדיה יוסף. לדבריו, מדובר בחופש ביטוי שאין להגבילו.

אני מבקש לציין", אמר הנציב דוד רגב בתגובה לפניית ארגון בצלמו, "כי התכנית 'ארץ נהדרת' היא תכנית בידור וסאטירה המבקרת על דרך הסאטירה את אירועי היום יום במדינה ובהם גם אירועים פוליטיים. היא עושה זאת במסגרת חופש הביטוי והיצירה המוקנים לה".

עוד הוא הוסיף: "אינני סבור כי יש להתערב בחופש ביטוי זה למעט מקרים קיצונים של השפלה וביזוי של הצופים. באשר לתוכן עליו הלנת, עולה כי התוכנית ביקשה לבקר תופעה בה המפלגות משתמשות בזכרם של מתים".

לדבריו, "בקטעים הסאטירים נראו דמויות של הרב עובדיה זצ"ל ומנחם בגין ז"ל, כשהן משיבות למפלגות שגייסו אותם. מכאן אני סבור כי על אף אי הנוחות שנגרמה לחלק מהצופים בעקבות קטעים אלה, היה מקום לשדרם לטעמי. עם זאת, אני מצר על אי הנעימות שנגרמה לך ולצופים האחרים משידור תוכן זה".

מנכ"ל בצלמו, שי גליק, הגיב לדברים ואמר: "אני מצר שהנציב חושב שחופש הביטוי מעל. אני שמח שהשחקן בעצמו התנצל ומקווה שלהבא זה לא יקרה שוב".

בשבוע שעבר הוצג הרב יוסף כהולוגרמה בה נעשה במערכון שימוש על ידי מפלגת ש"ס במערכת הבחירות הנוכחית. בנו, הרב הראשי הרב יצחק יוסף, התייחס למערכון ואמר: "כיהודי, כרב ראשי, כבן, כאדם, אני בוש ונכלם אל מול הליצנות החרפה והביזיון הנוראיים ששודרו אמש כלפי אבא זכר צדיק לברכה מרן הרב עובדיה יוסף גאון ישראל גדול הדור בתורה באהבת ישראל ובהקמת המפעלים לחינוך יהודי של ילדי ישראל".