נפטר אליהו חן ציון-מפקד הפלוגה הדתית במלחמת העצמאות

מפקד הפלוגה הדתית בהגנה ובצה"ל במלחמת העצמאות, אליהו חן ציון, נפטר בגיל 92 בחג ראשון של פסח. שימש במשך שנים רבות בתפקידים בכירים במפד"ל

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 06/04/15 08:24 יז בניסן התשעה

אליהו חן ציון, מפקד הפלוגה דתית בהגנה ובצה"ל במלחמת העצמאות, נפטר בגיל 92 בחג ראשון של פסח לאחר מאבק במחלה קשה. היה בין מייסדי מושב חמ"ד לאחר קום המדינה וכן שימש בתפקידים בכירים במפד"ל. הוא הובא למנוחות אתמול בבית העלמין באחיעזר.

חן ציון נולד בפולין בשנת 1924, ועלה עם משפחתו שנה לאחר מכן לארץ ישראל. למד בתלמוד תורה בתל אביב, היה חבר בבני עקיבא וכן היה חבר בחוג הצעירים של הפועל המזרחי.

כשהיה בן 15 הצטרף לארגון ההגנה ושימש בין היתר כ'רץ' של משה סנה, ראש המפקדה הארצית של ההגנה. הצטרף לפלוגה הדתית של החי"ש (חיל שדה) תל אביב, שכללה במקביל לפעילותה הצבאית גם מסגרת חברתית בה הועברו שיעורי תורה ואירועי תרבות שונים, ולאחר שסיים קורסי פיקוד שונים שימש כמפקדה של הפלוגה במלחמת העצמאות ולחם בקרבות בבין שמן ובגזרת תל אביב ויפו.

במלחמת השחרור שכל את אחיו יהודה אריה שנפל בקרב בגוש עציון, ובמלחמת יום כיפור שכל את בנו אריה בקרב בחווה הסינית.

לאחר מלחמת העצמאות התחתן עם מלטיה קליונר ולאחר מספר שנים עברו למושב הדתי חמ"ד - (חיילים משוחררים דתיים) שהוקם כשנתיים קודם להצטרפותו ב-1952. במקביל שירת כשנה וחצי בשירות קבע וסיים את שירותו כרב סרן. לאחר מכן הועלה לדרגת סגן אלוף.

בשנות ה-60 וה-70 כיהן כמנהל מחלקת המיסים שת הפועל המזרחי והיה אחד מבכירי המפד"ל. כתב בקביעות לעיתון 'הצופה' מאמרים פובליציסטיים בנושאים מדיניים וביטחוניים שונים.

קטע מתוך הסרט "סיפורי ארץ ישראל" תמונות מחייו של אליהו חן ציון:

[embed]

]